srijeda, 29. siječnja 2014.

Njen otac misli da je nikab mustehab i govori joj da ga ne nosi, a ona misli da je nikab obaveza



Pitanje: 
 
Djevojka želi da stavi nikab, pročitala je dokaze i vjeruje da je to farz, ali njen otac, koji je veoma religiozan i prakticira vjeru, misli da je nikab mustehab (on je proučio sve dokaze i na tome zasnovao svoje mišljenje). Zbog svojih ličnih razloga, vjerovatno se brine za njenu sigurnost ili sumnja da joj je namjera  iskrena, on joj zabranjuje da nosi nikab. On joj, međutim, dopušta da stavi nikab kada dovrši učenje napamet sure El-Bekare (on misli da će mu to biti dokaz njene iskrenosti), ali ona se brine da je to predugo i osjeća se griješnom što ga ne nosi. Ona je pokušavala da dokaže ocu da je iskrena u tome, ali to nije bilo dovoljno. Ona ne može biti neposlušna svome ocu, jer se brine za njegovo zdravlje, on ima srčanih problema i stanje mu se pogorša kada je pod stresom, i njeno nošenje nikaba protiv njegove volje može prouzrokovati da se razboli. Kada ona pokuša da ovo dostavi do drugih žena, one osjećaju kao da ih ona vrijeđa time što podrazumjeva da su one grešne što ne pokrivaju lice, iako ih ona ne osuđuje i govori im da ne želi forsirati ni jednoj o njih svoje mišljenje, one to ne razumiju i smatraju da je to sunnet. Štra treba ona učiniti? I zašto njen otac misli da je to sunnet a ne farz, da li on ima grijeh što je u tome spriječava? Da li je haram to što radi? Možete li mi dati neke dokaze za ovo?


Odgovor: 

Zahvala pripada Uzvišenom Allahu. 

Prvo 

Obaveza je da žena pokrije lice pred ne-mahremima, prema ispravnijem mišljenju učenjaka, zbog mnogo dokaza koji su objašnjeni u odgovoru na pitanje pod rednim brojem 11774.

Drugo

Nije dozvoljeno da djevojka sluša svoga oca ili majku po pitanju nepokrivanja lica, jer nema pokornosti ničemu stvorenom ukoliko to uključuje nepokornost prema Stvoritelju. 

Isto tako, nije dozvoljeno ocu da kaže svojoj kćerki da otkrije svoje lice, čak i ako on misli da je nikab mustehab, sve dok je ona uvjerena da je to obavezno, jer je ona dužna uraditi shodno saznanju do kog  je došla i u šta je uvjerena, i biće pitana o tome na Sudnjem danu. Osoba se neće pomaknuti na Sudnjem danu, dok ne bude upitana o njegovom znanju i onome šta je uradio sa njim. Ona neće biti upitana o očevom mišljenju i o onome u šta je on vjerovao. Ako ona ne nosi nikab, ona je neposlušna svoje Stvoritelju, pa kakvo dobro će poslušnost ocu u tom slučaju njoj donijeti? 


Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, je rekao:
'' Nema poslušnosti u grijašenju Allahu, poslušnost je samo u dobru."
( bilježe Buharija, 7257; Muslim, 1840)



Treće

Ako i pretpostavimo da je mustehab a ne vadžib da muslimanka pokrije lice pred muškarcima koji joj nisu mahrem, ni otac niti bilo ko drugi u tom slučaju nemaju pravo da joj kažu da otkrije svoje lice, jer bi se na taj način suprostavili pravilima I naredbama Allahovim. Kako musliman može sebi dozvoliti da čuje naredbu Allaha I Njegovog Poslanika , a onda izda uputstva za suprotno, I kaže nekome da ne radi ono što su Allah I Njegov Poslanik naložili ? Allah , u prijevodu značenja kaže:


‘’ Kada Allah i Poslanik Njegov nešto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo po svom nahođenju postupiti.’’
(prijevod značenja sure el-Ahzab, 36.)

‘’  Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naređenju Njegovu (Njegovom sunnetu, zabranama, djelima obožavanja, izjavama), da ih iskušenje kakvo ne stigne(nevjerovanje, zemljotresi, ubijanje, da se nađu pod vladavinom tiranina) ili da ih patnja bolna ne snađe.’’
(prijevod značenja sure el-Nur, 63.)

Stvar je mnogo ozbiljnija od samog pitanja da li je nikab obaveza ili mustehab , onaj koji zabranjuje ono što su naredili Allah I Njegov Poslanik mora preispitati svoju vjeru.
Samo zamisli, o ti koji naređuješ nešto što je suprotno naredbni Poslanika, neka je Allahov mir I blagoslov na njega, da je Poslanik , neka je Allahov mir I blagoslov na njega, naredio tvojoj kćerki da pokrije lice dok si ti sjedio tu, kao nešto što je mustehab kao što ti vjeruješ , a ne kao nešto što je obavezno. Da li bi išao suprotno naredbni Poslanika, neka je Allahov mir I blagoslov na njega, ili bi joj rekao da sluša I povinuje se tome? 

Niti jedan vjernik nema drugog izbora osim da sluša I pokorava se, kao što Allah kaže, u prijevodu značenja:

‘’Oni koji se Allahu i Poslaniku Njegovu budu pokoravali, koji se Allaha budu bojali i koji od Njega budu strahovali – oni će postići ono što budu željeli.’’
(prijevod značenja sure el-Nur, 51.)

Koja je razlika u praksi (sunnetu) Poslanika, neka je Allahov mir I blagoslov na njega, koji smo neposredno čuli I onog sunneta koji preneš preko pouzdanih ljudi I iz povjerljivih izvora? Zašto bi ga poslušali u prvom slučaju a ne bi u drugom? 

Četvro

Ako otac strahuje da kčerka može biti uznemiravana ako nosi nikab, I to je strah iz opravdanih razloga, kao što je slučaj sa muslimanskim ženama koje žive u mjestima gdje se žene koje nose nikab maltretiraju, onda nema ništa loše u tome da joj kaže da ne nosi nikab, I u tom slučaju ona bi trebala da ga posluša kako bi otklonila moguću štetu.  Ali ako njegov trah proizilazi iz paranoje I brige koja se ne zasniva na realnosti, onda u tom slučaju nije dozvoljeno da ga djevojka  posluša u tome da ne nosi nikab.

Peto

Djevojka treba pokušati savjetovati svoga oca I uvjeriti ga da ona ima slobodu da sama izabere mišljenje za koje ona smatra da je ispravno, da li nalaženjem dokaze za to ili slijeđenjem učenjaka kojima ona vjeruje, I nije joj dozvoljeno prema šerijatu, da napusti to mišljenje, jer nije u skladu sa pogledima njenog oca. Isto tako, nije dozvoljeno njemu da natjera kćerku da slijedi njegovo mišljenje, I ne dopuštajuči joj da nosi nikab on prouzrokuje da ona padne u grijeh I neposlušnost, da li s tim što ne nosi nikab jednom, dva ili više puta. Svaki put kad izlazi pred muškarca koji joj nije mahrem otkrivenog lica, ona čini grijeh time. 

Možda može potražiti pomoć ljudi koji mogu ubjediti njenog oca o tome. 

Možda je jasno iz ovog odgovora da se ovdje ne radi o ubjeđivanju njenog oca da je nošenje nikaba obaveza.  To se može ili ne može postici, na osnovu toga koliko su jasni dokazi I sredstva koja se koriste da bi ga ubjedili. Umjesto toga problem mora biti usmjereno na to da djevojka nije dužna slijediti mišljenje svoga oca, I nije joj dozvoljeno da napusti ono u šta je uvjerena, zarad njegovog mišljenja, I nije njmu dozvoljeno da je natjera da slijedi njegovo mišljenje. Nema smisla da ona upada u grijeh dok ne nauči napamet suru El-Bekare, ili dok on ne bude siguran u iskrenost njenih namjera, jer ona je griješna svaki put kad izlazi bez nikaba, kao što je gore navedeno. 

Ako otac shvati ovo, I dopusti joj da radi ono što ona želi, to je ono što je željela. Ako on I dalje ustraje u ne dopuštanju, onda je osnovni princip da ona ne treba da ga posluša, kao što je gore navedeno. Ali ako se ona boji da se otac može razboljeti jer je ona išla protiv njegove volje, onda može otkriti svoje lice kada je sa njim, a pokriti ga kada izlazi na svoju ruku, bez da govori njemu o tome. 

Molimo Allaha da joj pomogne I učini je postojanom.
A Allah najbolje zna. 

Odgovorio: Šejh Muhammed Salih el-Munedždžid
Prevela: I.A.