Pitanje:
Da li je od uslova koji učenjaci spominju od
poznavanja šta kvari posti i to da zna da je to zabranjeno ili samo da zna da
to kvari post? Kod masturbacije, osoba ne zna da je to zabranjeno, a druga zna
da je to zabranjeno, ali ne zna da to kvari post. Kome će post biti pokvaren
ako to uradi tokom posta?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Neznanje zbog kojeg se ima opravdanje
kada uradi nešto što kvari post i ta osoba nije prekinula post jeste neznanje
da je to zabranjeno i neznanje da to kvari post.
Pa ko ne zna da je zabranjeno
masturbirati i ne zna da to kvari post, ovoj osobi post nije pokvaren ako to
uradi tokom posta.
Ali onaj ko je znao da je zabranjeno
masturbirati, ali nije znao da to kvari post, takav nema opravdanja. Jer takav
je se morao kloniti toga jer je znao da je to zabranjeno, pa nakon što nije
tako postupio, to ukazuje na njegov prestup i nepokornost, i time kvari svoj
post.
Kaže šejh Ebu Bekr ed-Dimijati, Allah
mu se smilovao: „ (I njegove riječi: I to da kvari post) Povezano je sa
zabranom: tj: Da ne zna da je zabranjeno i da ne zna da to kvari post.
I povezao ih je sa veznikom: Nema
opravdanja u neznaju osim da je neznalica po pitanju obje stvari, to je tako, a
ako ne bi bio neznalica po pitanju obje stvari – tj. da poznaje oboje, ili kada
bi bio neznalica o jednoj stvari, a drugu poznavao – nema opravdanja. Jer je to
bilo od obaveza da kada sazna da je to zabranjeno, a ne zna da kvari post, ili
obratno, bilo mu je obaveza da se toga kloni.“ Hašije i'aneti-t-Talibin (2/260).
Kaže šejh Ibn 'Usejmin, Allah mi se
smilovao: „Moramo poznavati razliku između neznanja o propisu i neznanja o tome
šta proizilazi iz propisa:
Neznanje o propisu: Čovjek ima
opravdanje i ništa se ne odnosi na njega zbog djela kojeg je uradio.
Neznanje o onome šta proizilazi iz
djela: Ne gubi snagu ono što slijedi od tog djela. Npr. ako čovjek ima odnos u
toku ramazana, znajući da je to zabranjeno, ali nije znao da zbog toga slijedi
težak kefaret. Obaveza kefareta ne spada sa takve osobe, obaveza mu je da uradi
kefaret. Ali ako bi mislio da ta je to dozvoljeno, takav nije dužan ništa
uraditi.“ Fetava nur ala ed-Derb li Ibn 'Usejmin (11/2).
Allah najbolje zna.
Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/ar/221471
Izvor: http://islamqa.info/ar/221471