utorak, 14. srpnja 2015.

Da li gutanje hrane tokom posta koja je ostala među zubima kvari post?

Pitanje:
Kada se čovjek probudi ujutro kao postač, a među zubima ima ostataka od sehura. Koji je njegov propis ako to proguta?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.

Nema sumnje da je jelo od stvari koje kvare post, kaže Allah:

„Jedite i pijte sve dok ne budete mogli razlikovati bijelu nit od crne niti zore.“ (Prijevod značenja El-Bekare, 187)

„Poznato je kod muslimana da je post suzdržavanje od hrane, pića i spolnog odnosa, i drugih stvari koje kvare post.“ Medžmu'u-l-Fetava, 25/219.

Jelo je: unošenje nečega u stomak putem usta.
Pogledati: Hašijetu Ibn Kasim 'ala er-Revdi-l-Meri', 3/389.

I nije uslov u tome da se proguta nešto što koristi čovjeku i da bude puno. Čak kada bi progutao nešto od čega nema koristi, kao što je kamen, ili da proguta nešto malo, time je prekinuo i pokvario svoj post.

Gutanje ostataka hrane koji budu među zubima se smatra jelom, pa time kvari post, ako bi to postač uradio namjerno.

Tj. moguće je bilo da to izbaci iz usta, ali je to on ipak progutao namjerno. Ali ako bi to došlo do grla i on to proguta, i nije moguće bilo da to izbaci, nema smetnje i post mu je ispravan, jer je uslov kod svih stvari koje kvare post da ih postač uradi namjerno. Ako bi to uradio pod prisilom, bez svoje volje, njegov post je ispravan i ne treba ništa uraditi, to je već pojašnjeno u odgovoru pod brojem 22981.

Kaže Ibn Kudame, Allah mu se smilovao, u Mugniju (3/260):

„Onaj kome ostane hrane među zubima, može biti samo u dva stanja:

Prvo: Da je to malo i da nije moguće da to izbaci, pa to proguta, takav nije time prekinuo post, jer nije moguće bilo da to izbaci, kao što je i pljuvačka. Kaže Ibn Munzir: 'Učenjaci su jednoglasni na tome.'

Drugo: Da je to u većoj količini i moguće je da je izbaci, pa ako je izbaci, post je ispravan. Ali ako to proguta namjerno post mu je pokvaren po  stavu većine učenjaka. Jer je progutao hranu namjerno, koju je mogao da izbaci, svjestan svoga posta, pa je time prekinuo svoj post, kao što bi bio slučaj i da je počeo jesti.“

Rezultat:

Ako je moguće da je izbaci, ali to on ne uradi post mu je pokvaren. Ako to proguta nenamjerno post mu je ispravan i nije ništa dužan uraditi.

Allah najbolje zna.

Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/ar/78438