nedjelja, 2. veljače 2014.

Završili su bračni ugovor ali nemaju zajedničkog smještaja a on želi da ima odnos sa njome



Pitanje:
 
Zaručila sam se sa mladićem prije dvije godine, poslije jedne godine zaruka završili smo bračni ugovor, ali još čekamo dok ne bude spremna zajednička kuća. Moj problem sa njime jeste da on želi da upotpunosti imamo bračnu vezu, osim samog čina spolnog odnosa. Ako odbijem prijeti mi da će me prevariti ako mu se ne odazovem.

On sumnja u mene toliko da mi ne dozvoljava da idem napolje ili da razgovaram sa prijateljicama, i natjerao me je da napustim posao objašnjavajući to da će me to odvesti u haram. Imajte na umu da nikada nisam ni pomislila na ovo na šta on misli. Takođe, on ne pošuje moju porodicu, vrijeđa ih i ogovara, i optužuje ih da me nisu odgojili kako treba. Istovremeno želi da ja budem kod njegove majke i da se brinem da je zadovoljna, a ako se loše ponaša prema meni moram joj se izvinjavati dok ne bude zadovoljna.

Imajte na umu da do sada nije napravio nikakve pripreme u kući pravdajući se time da nije imućan. Kada sam ja radila, trošila sam skoro pola plate na njega, tjerao me da kupujem poklone njegovoj porodici. Ima li on pravo da ovo radi? Jesam li ja griješna ako ne uradim ono što od mene traži?


Odgovor:

Hvala pripada Allahu.

Prvo:

Ako je bračni ugovor završen, onda si ti njegova žena i dozvoljeno je mužu da ima intimni odnos sa suprugom kako želi. Ali ona može to odbiti dok joj ne da mehr i ne pripremi pogodan dom za nju.

Ibnu-l-Munzir, rahimehullahu te'ala, prenosi da su učenjaci jednoglasno složni da žena ima pravo da odbije muža da ima odnos sa njome dok joj ne da mehr.
El-Mugni, 7/200

El-Keasani je rekao u Bedai'u-s-Sena'i (4/19) da žena ima pravo da odbije muža da ima odnos sa njom dok joj ne obezbijedi dom.

Ovo je šerijatski propis po pitanju toga.

Ono što se mi bojimo jeste da ovaj mladić nije ozbiljan po pitanju izgradnje doma i da ima cilj da se tu nastani i osnuje porodicu, nego da mu je dosta  samo da se zadovoljava sa tobom kada dođe kod tebe. Na osnovu toga, savjetujemo to da mu se ne odazoveš i da se ne upuštaš u  spolni odnos sa njime, dok ti ne obezbijedi dom. Ovo će ga natjerati da požuri sa time i požuri sa konzumacijom braka, i da tebe zaštiti. Odnos može se desiti zbog strasti sa njegove strane i slabosti sa tvoje, nakon toga može doći do trudnoće, tada može doći do loših posljedica u slučaju razvoda ili odgađanja konzumacije braka i obznanivanja ljudima.



Drugo:

Ako je tvoj posao dozvoljen i nema ništa zabranjeno u njemu, onda te ne savjetujemo da odustaješ od posla,  a muž nema pravo da ti zabrani ako si radila taj posao dok je bračni ugovor sklopljen i nije naglasio da ga trebaš ostaviti. U krajnjem slučaju trebala bi zadržati posao pa makar bila na kratko i odsutna da bi vidjela kakav je tvoj muž zaista.

Treće:

Mora se obratiti pažnja na vjeru i ponašanje muža, trebali bi ispitati da li on klanja redovno i da li se kloni zabranjenih stvari. Iz tvog pitanja nama izgleda kao da on nije dobar po ovom pitanju, jer mu je lahko da vrijeđa tvoje roditelje i da prijeti da će te prevariti. Ne možemo razumjeti kako ovo može reći muškarac koji je mudar i koji zna neke stvari. Da li je ovo ispravan način da vrši pritisak na ženu - da prijeti da će počiniti blud kao kazna njoj? Ovo ukazuje na veliko pomanjkanje u vjerskoj privrženosti i na manjak razuma.  Da ste tražili savjet prije nego ste završili bračni ugovor, nebismo vam savjetovali da se udate za njega. Ali nakon što je bračni ugovor završen, kažemo sljedeće: Ako je nemaran po pitanju namaza, onda ga trebaš stalno savjetovati. Ako se ne popravi, onda se rastavi od njega, jer nema ništa dobro za tebe u braku sa čovjekom koji je nemaran po pitanju namaza.

Četvrto:

Ako ti postane jasno da se on izmotaje i da nije ozbiljan po pitanju pripremanja vašeg doma itd; i da može da povrijedi tebe ili tvoju porodicu - čak i da klanja redovno - onda te savjetujemo da ga ostaviš, čak i ako se oslobodiš braka time što nećeš tražiti neka svoja prava (vrsta razvoda pod nazivom khula).

Kažeš da tvoja porodica i svi ostali misle da on nije dobar za tebe. Mišljenje porodice kod ovih stvari je većinom najbliže istini, jer oni gledaju na stvar sa dozom mudrosti, daleko od emotivnosti koja može nekada da nas zaslijepiti pa da ne vidimo istinu. Takođe imaju znanja i iskustva u tim stvarima. Tako da, mislimo da trebaš razgovarati o tome sa svojom porodicom, i uradi ono što ti savjetuju, i naravno traži od Allaha uputu (istihara), jer On neće iznevjeriti onoga ko traži uputi, a onaj koji od Njega bude tražio savjet neće požaliti.

Molimo Allaha da ti olakša stvari i da ti odagna tvoju nevolju i da te uputi na ono što je dobro.
A Allah zna najbolje.


Odgovorio: šejh Muhammed Salih el-Munedždžid