Pitanje:
Možemo li klanjati iza imama koji je novotar i koji ima
izjave koje sadrže širk u sebi?
Odgovor:
Bid'at (novotarija) može dosteći do kufra, kao u slučaju Džehmija,
Rafidija i onih koji vjeruju u hulul (utjelovljenje) i ittihad (jedinstvo
Stvoritelja i stvorenja), u ovome slučaju namaz nije ispravan i nije dozvoljeno nikome da klanja iza njega.
Također novotarija može da ne bude kufr, kao izgovaranje
nijeta naglas (kod namaza op. pre.) ili sakupljanje radi zajedničkog zikra kao
što to rade sufije. Namaz ovakvih je ispravan, kao i što je namaz iza njih. Ali
ih muslimani moraju savjetovati da ostave te novotarije. Ako obrate pažnju na
to, onda je to što traži od nas, u suprotnom osoba je učinila ono što je u njegovoj
moći. U tome slučaju bolje je potražiti drugog imama koji je naklonjen prema
primjeni sunneta.
Šejhu-l-islam Ibn Tejmijje, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Vrsta novotarije za koju se neko smatra da slijedi
svoje želje i prohtjeve je dobro poznata kod učenjaka sunneta kao ona koja se
suprostavlja Kur'anu i sunnetu, kao novotarije Haridžija, Rafidija, Kaderija i
Murdžija. Abdullah ibn Mubarek, Jusuf ibn Asbat i ostali su rekli: 'Korijeni
svih sedamdeset i dvije sekte su u četiri skupine: Haridžije, Rafidije,
Kaderije i Murdžije." Rečeno je Ibn Mubareku: 'Šta je sa Džehmijama?'
Odgovorio je: 'Džehmije nisu od ummeta Poslanika.'
Džehmije negiraju Allahova svojstvam kažu da je Kur'an
stvoren, da nećemo vidjeti Allaha na ahiretu, da Muhammed, sallallahu alejhi ve
sellem, nije bio podignut do Allaha (u noći Mir'adža), i da Allah nema znanje,
snagu niti život, itd; kao štu su rekle Mu'atezile, filozofi i njihovi
sljedbenici.' Abdurahman ibn Mehdi je rekao: 'Imaju samo dvije grupe kojih se
treba čuvati: Džehmije i Rafidije.
Ove dvije skupine su od najgorih novotara, i iz njih je
izašla batinijska (ezoterična) sekta Keramita u koju spadaju Nusajrije i
Isma'ilije. Takvi su i oni koji vjeruju u jedinstvo Stvoritelja i stvorenja,
jer su njihova ideje kao i one kod Faraona.'
Današnje Rafidije, osim što su rafidije, oni su i
džehmije i kaderije, jer uz njihov rafd (koji se odnosi na njihovo vjerovanje u
pogledu imama) takođe slijede i mezheb mu'atezila, i neki od njih čak slijede i
isma'ilije i slične otpadnike i one koji vjeruju u jedinstvo Stvoritelja sa
stvorenim. A Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju."
Medžmu'u-l-Fetava, 37/414-415.
Učenjaci stalne komisije za fetve su rekli:
"Što se tiče klanjanja iza novotara, ako njegova
novotarija doseže širk, kao što je dozivanje nekoga drugog mimo Allaha, ili
vjerovanje da njihovi šejhovi imaju osobine koje samo Allah ima - kao savršeno
znanje, znanje gajba (nevidljivog) i moć
da upravljaju dešavanjima - onda namaz iza njih nije ispravan. Ako
njihove novotarije ne dosežu širk, kao što je zikr koji je prenešen od
Poslanika, sallallahu aljehi ve sellem, ali u džematu (zajedno) i ljuljanje u
strane, onda namaz iza takvih je ispravan, ali bi musliman trebao da potraži
imama da klanja iza njega koji nije novotar, jer će to povećati njegovu nagradu
i biće udaljeniji od zla.
A Allah je izvor sve snage. Neka je salavat i selam na
Poslanika, njegovu porodicu i ashabe."
Fetava el-Ledžna ed-Da'imeh, 7/353.
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/20885
Izvor: http://islamqa.info/en/20885