Pitanje:
Kako možemo odgovoriti, sa jakim dokazom, onima koji kada im
neko naredi dobro ili zabrani loše oni citiraju ajet "O vjernici, brinite
se o sebi; "?
Hvala pripada Allahu.
Ovaj ajet iz sure El-Mā'ide neki
ljudi pogrešno shvataju. Oni misle da nije obavezno da se naređuje na dobro i
zabranjuje zlo, a ponekad ga citiraju onima koji njima kažu da trebaju raditi
neko dobro ili da ostave neko zlo.
U komentaru ajeta, prijevod značenja:
"O vjernici, brinite se o sebi; ako ste na
Pravome putu, neće vam nauditi onaj ko je zalutao!" [El-Mā'ide 5:105]
Učenjak Muhamed el-Emin eš-Šenkiti je rekao:
"Neznalica može pomisliti, prema vanjskom značenju
ajeta, da nije obaveza naređivati dobro i zabranjivati zlo, ali isti ajet
također ukazuje na to ako osoba da sve od sebe (naređuje na dobro i zabranjuje
zlo), i ne bude rezultata, onda je to na što se ovaj ajet odnosi. To je ono
gdje Allah kaže: ' ako ste na Pravome putu ', jer svako onaj ko ne naređuje
na dobro nije na Pravom putu. Oni koji kažu da se ovo podrazumijeva u ajetu su
Huzejfe i Sa'id ibnu-l-Musejjib, kao što je prenio El-Elusi u Tefsiru, i Ibn
Džerir, kao što je prenio El-Kurtubi od Sa'ida ibnu-l-Musejjiba; i Ebu 'Ubejde
El-Kasima Ibn Seleme. Ibn Džerir također prenosi slično od grupe ashaba kao što
su Ibn Omer i Ibn Mesud.
Neki su učenjaci rekli da ' ako ste na Pravome putu ' znači ako im
kažete a oni vas ne budu sušali; a neki su rekli da je naređivanje na dobro
uključeno pod pravim putem u ovom ajetu. Ovo je jasno svakom pravednome.
Još dokaza da onaj ko ne naređuje na dobro nije na pravom
putu jeste da se Allah kune da je takva osoba na gubitku, On kaže, prijevod
značenja:
'Tako
mi vremena – čovjek, doista, gubi, samo ne oni koji vjeruju (u islamski monoteizam) i dobra djela
čine, i koji jedni drugima istinu preporučuju (tj. nređuju jedni
drugima sve vrste dobrih djela koja je Allah naredio i da se klone od svih
vrsta grijeha i zlih djela koja je Allah zabranio) i koji jedni drugima
preporučuju strpljenje ( jer teškoća, šteta, ozljede mogu doći onda kada se
biva na Allahovom putu od pozivanja u Tevhid ili džihad).' [El-'Asr 103:1-3]
Suština je da je obavezno naređivati dobro i zabranjivati
loše, a onda kada si ispunio svoju obavezu, onaj ko naređuje na dobro neće mu
naštetiti zabluda onih koji su zalutali. Na to je ukazano u nekoliko ajeta, kao
što je, prijevod značenja:
'I izbjegavajte ono što će dovesti do smutnje koja
neće pogoditi samo one među vama koji su krivi, i znajte da Allah strašno
kažnjava.' [El-Enfāl 8:25]
I hadis koji ukazuje na to da ljudi koji ne budu
naređivali na dobro i zabranjivali zlo, Allah će ih kazniti zajedno sa onim
koji su radili zlo. Na primjer:
Prenosi se da je Ebu Bekr, radijallahu anhu, rekao:
'O ljudi vi učite ovaj ajet:
'O ljudi vi učite ovaj ajet:
'O vjernici, brinite se o sebi; ako ste na Pravome
putu, neće vam nauditi onaj ko je zalutao!' [El-Mā'ide 5:105]'
ali sam ja čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve
sellem, da je rekao: 'Ako ljudi vide onoga ko radi zlo, i ne uhvate ga za ruku
(da bi zaustaviti to zlo koje radi), uskoro će ih Allah sve kazniti.' ' Ebu
Davud, 4338; Et-Tirmizi, 2168; i En-Nesai' sa senedom koji je sahih. Također
šejh Albani ga je ocijenio kao sahih u Sahih et-Tirmizi, 2448."
Advau-l-Bejan, 2/169.
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/38701
Izvor: http://islamqa.info/en/38701