ponedjeljak, 17. veljače 2014.

Koja je svrha spominjanja psa u priči mladića u pećini



Pitanje:
 
Koja je svrha spominjanja psa u priči mladića u pećini?

Odgovor:

Hvala pripada Allahu.

Šejh Eš-Šenkiti, rahimehullahu te'ala, je rekao:

"Obratite pažnju da je Allah spomenuo ovog psa u svojoj knjizi, i kaže da je bio ispružio sloje prednje šape na ulazu u pećinu [El-Kehf 18:18], u kontekstu spominjanja njihovog visokog položaja. Ovo pokazuje velike koristi u tome da smo u društvu bogobojaznih ljudi. Ibn Kesir, rahumehullahu te'ala, je rekao u komentaru ovog ajeta:

'Njihov pas je uključen u njihovu blagodat, on je spavao kao što su i oni spavali u toj situaciji. Ovo je odlika dobrog društva, pa je ovaj pas takođe spomenut i sam je dobio veliki položaj.'

Ovo značenje također je naznačeno u hadisu u kojem Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao onome koji je rekao da voli Allaha i Njegovog Poslanika: "Ti ćeš biti sa onima koje voliš."
Mutefekun alejhi, hadis prenosi Enes, radijallahu anh. 

Iz ovoga je razumije da druženje sa lošim ljudima prouzrokuje veliku štetu, kao što je Allah pojasnio u suri Es-Sāffāt, gdje kaže (prijevod značenja):

" i jedan od njih će reći: 'Imao sam druga jednoga koji je govorio: 'Zar i ti vjeruješ da ćemo, kada poumiremo i zemlja i kosti postanemo, doista, račun polagati?'' 'Hoćete li pogledati?' I on će pogledati, i toga usred Džehennema ugledati. 'Allaha mi' – reći će – 'zamalo me nisi upropastio;
da nije bilo milosti Gospodara moga, i ja bih se sada mučio.'" [Es-Sāffāt 37:51-57]"


Advau-l-Bejan, 4/47-48.

Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/13686