nedjelja, 4. svibnja 2014.

Propis nošenja odjeće ispod članaka


Pitanje:
Es-Selamu Alejkum,
Brat (po vjeri) mi je rekao da je nošenje odjeće ispod članaka haram i da postoji veliki broj hadisa koji to potvrđuju (dokazuju). Želio bih znati vaše mišljenje vezano za ovu temu. Allah vas nagradio.

Odgovor:
Zahvala Allahu,

Ono što je ti je rekao tvoj prijatelj je istina. Mnogi hadisi su zabilježeni od Allahovog Poslanika, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, o zabrani (koji zabranjuju) "isbala" (puštanja odjeće ispod članaka), naprimjer:

Buharija bilježi od Allahovog Poslanika, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, da je rekao:

"Ono što je od odjeće ispod članaka bit će u vatri." (Buharija, 5787.)

Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, je rekao:
"Trojicu ljudi Allah, neće pogledati na Sudnjem danu, niti će ih očistiti od grijeha i njih slijedi bolna kazna: onog koji pušta svoju odjeću ispod članaka, onog koji prigovara na učinjeno dobro i onog koji prodaje svoju robu koristeći se lažnom zakletvom." (bilježi Muslim, 106.)


Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, također je rekao: 
"lsbal, ili pretjerivanje u dužini, može biti kod pantalona, košulje i turbana. Ko budu pustio i vukao nešto od toga iz oholosti, u njega Uzvišeni Allah neće pogledati na Sudnjem danu." (bilježi Ebu Davud u Sunenu, hadis br. 4085, i Nesa'i u Sunenu, 5334., sa vjerodostojnim lancem prenosilaca.)
 
Ibn Abbas, neka je Allah zadovoljan njima, prenosi od Allahovog Poslanika, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, da je rekao:"Allah neće pogledati u osobu koja pusti svoju odjeću ispod članaka." (bilježi Nesa’i u El-Mudžteba: Kitabu-z-zineh, Bab isbali-al-izar)

Huzejfe, neka je Allah zadovoljan njime, je rekao: "Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, je uzeo za mišić moje i svoje potkoljenice i rekao: 'Ovo je granica dokle doseže izar, odnosno donja odjeća, pa ako to ne želiš, onda malo niže od toga. Ako i to ne htjedneš, onda da ne prelazi članke. '"

Svi ovi prethodno citirani hadisi govore o zabrani islaba (puštanje donje odjeće), bez obzira da li namjera onoga ko to čini bila oholost i umišljenost ili ne. Ali, ako bi to osoba činila iz oholosti, onda nema nikakve sumnje da je njegov grijeh još veći.

Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, kaže: "Uzvišeni Allah, neće pogledati, na Sudnjem danu, u onoga ko bude svoj izar vukao iz obijesti i oholosti " (bilježi El-Buharija, 5788.)

Džabir ibn Sulejm, radijallahu anhu, prenosi da mu je Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, rekao: "Dobro se čuvaj pretjerivanja u dužini svoje odjeće! Zaista je ona povezana sa ohološću i uobraziljom, a Allah ne voli oholost i uobrazilju! " (et-Tirmizi ga ocjenjuje kao sahih, 2722.)

Niko se ne može u potpunosti očistiti i osloboditi od oholosti, iako tvrdio da je tako. Takva tvrdnja je neprihvatljiva, jer govor o tome se smatra hvalisanjem. Jedino u slučaja kada objava posvjedoči da se oslobodio oholosti, to se svakako prihvata, kao što je došlo u hadisu Allahovog Poslanika, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, da kaže:

"Ko bude vukao svoju odjeću iz oholosti, Allah neće u njega pogledati na Sudnjem danu: " Tada Ebu Bekr reče: "Allahov Poslaniče, moja odjeća, odnosno izar, ponekad olabavi i popusti, ali je ja čuvam i brinem o njoj. " Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, mu tada reče: "Ti nisi od onih koji to čine iz oholosti. " (bilježi El-Buharija, 5784.)

Ono što dokazuje da je isbal zabranjen, makar i bilo bez oholosti je hadis koji prenosi Ebu Seid El-Hudri, neka je Allah zadovoljan njime, u kome Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, kaže: "Odjeća muslimana treba da bude do pola lista noge. Isto tako, nema smetnje i grijeha da ono bude između tog mjesta i članaka nogu. Vatri pripada ono što je ispod članaka. A ko hude vukao svoj ogrtač iz oholosti, Uzvišeni Allah, neće pogledati u njega. " (bilježi Ebu Davud, 4093, lanac prenosilaca je vjerodostojan)

Ovi hadisi opisuju dva različita djela, za koje će biti dvije različite kazne:

Imam Ahmed prenosi od Abdur-Rahmana ibn Jakuba da je rekao: "Upitao sam Ebu Seida : 'Da li si čuo od Allahovog Poslanika, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, nešto vezano za odjeću (izaar)? ' 'Da. Nauči to od mene!' Čuo sam Allahovog Poslanika, gdje kaže: 'Odjeća vjernika je do polovice listova njegovih nogu. Nema grijeha da ta dužina bude između te granice i članaka. Ono što je ispod članaka pripada Vatri. 'To je ponovio tri puta. "

Ibn Omer, je rekao: "Naišao sam kraj Allahovog Poslanika, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, a moja odjeća je bila olabavila i popustila. Tada mi Allahov Poslanik,reče: 'Abdullah, podigni svoju odjeću!' 'Ja sam je malo podigao.', odgovorio sam. On mi ponovi: 'Još je podigni!' Ja sam je još podigao i pazio na nju, pa je neko od prisutnih upitao: ‘Dokle da je podiže?’ Allahov Poslanik odgovori: ‘Do polovice listova nogu. "' (bilježi Muslim, 2086; Zehebi u El-Kebairu, strana 131-132.)

Kao što "isbal" biva kod muškaraca, on, također, može biti i kod žena. Na to upućuje hadis Ibn Omera, neka je Allah zadovoljan njime, u kome on kaže da je Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, rekao:

"Allah neće pogledati onu osobu koja bude vukla svoju odjeću po zemlji iz oholosti. " Tada Ummu Seleme, radijjallahu anha, reče: ''Allahov Poslaniče, kako da postupe i šta da čine žene sa krajevima svojih ogrtača ili haljina? " "Spustite odjeću za jedan pedalj", odgovori Allahov Poslanik. Ummu Selema, radijjallahu anha, reče: "A ako se otkriju njihove noge? " Allahov Poslanik, tada odgovori: "Spustite koliko je jedan lakat, ne dodavajući na to više ništa." (Nesai u Sunenu: Kitabu-z-zineh, Babu zujuli-n-nisa'i.)

Kazna za ohole ljude može stići još na ovom svijetu, prije ahireta. Ebu Hurejre prenosi hadis u kojem Allahov Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov na njega, kaže: "Dok se čovjek bude kočoperio i oholio, hodajući u svom ogrtaču i uobraženo se diveći samom sebi, Allah će učiniti da propadne u Zemlju, gdje će ostati sve do Sudnjeg dana. " (bilježi Muslim, 2088.)

Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedžid
Izvor: http://islamqa.info/en/762
Prevela: I.A.