subota, 31. svibnja 2014.

Propis samoubilačkih napada (tzv. šehidskih akcija)


Pitanje:
Koji je propis da osoba na sebi aktivira eksploziv da bi ubila nekoliko nevjerničkih neprijatlja, u tzv. šehidskim akcijama?

Odgovor:
Hvala pripada Allahu.

Ako osoba sebe raznese to se računa kao samoubistvo, što je zabranjeno jer Uzvišeni Allah kaže: "..i ne ubijajte sami sebe." (Prijevod značenja En-Nisā', 29) I Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Ko god se ubije komadom željeza imat će taj komad željeza i njime će se ubadati u stomak u vatri džehennemskoj zauvijek." (Buharija, 5442; Muslim, 109.)

Ovo se ne može porediti sa djetetom u događaju sa rovovima, jer on nije ubio sam sebe; nego njega je ubio kralj. I ne može se porediti sa događajem el-Bera'-a, radijallahu anh, kojeg su bacili preko zida (da otvori vrata utvrde), ili sa hadisom o jurišanju prema neprijateljima, zbog istog razloga. U ovim slučajevima postoji mogućnost preživljavanja, za razliku od toga kada se osoba raznese. Štoviše, takve operacije ponekad rezultiraju smrću osobe sa malom ili nikakvom koristi, ili time ubiju nevine ljude, ili prouzrokuju daleko veću osvetu neprijatelja.

Ovo su rekli su svojim fetvama nekoliko starijih savremenih učenjaka. Veliki učenjak šejh Abdulaziz ibn Baz, rahimehullahu te'ala, je upitan: "Koji je propis da se osoba raznese da bi time ubio nekoliko jevreja u blizini?"

On je odgovorio:
"Ono što ja smatram, i što sam rekao u više prilika, ovo nije prihvatljivo, jer je to samoubistvo, a Allah kaže: '"..i ne ubijajte sami sebe.' (Prijevod značenja En-Nisā', 29) A Poslanik, sallallahu alejih ve sellem, je rekao: 'Ko se ubije nečim, time će biti kažnjavan na Sudnjem danu.' (Buharija, 5700; Muslim, 110) Kada postoji ispravan džihad, onda može da se bori sa ostalim muslimanima, pa ako je ubijen, hvala Allahu. Ali da sam sebe ubije tako što će staviti eksploziv na sebe, pa da bude ubijen zajedno sa eksplozijom, ovo je pogrešno i nije dozvoljeno."


Fakih, šejh Muhammed ibn Salih el-'Usejmin, rahimehullahu te'ala, je upitan o propisu samoubilačkih napada, odgovorio je:

"Smatramo da su samoubilačke misije u kojim je osoba sigurna da će umrijeti zabranjene; štoviše, one podpadaju pod velike grijehe, jer je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 'Ko se ubije nečim, time će biti kažnjavan na Sudnjem danu.' (Buharija, 5700; Muslim, 110) Nije dao nikakvih izuzetaka; štoviše, ovo ima općenitu primjenu. Štoviše, svrha džihada u ime Allaha jeste da sačuva islam i muslimane, ali ovaj samoubilačni napad ubija napadača i samoubistvom stvara gubitak jedinke u muslimanskoj zajednici. Štoviše, to uključuje nanošenje štete drugima, jer neprijatelj neće ubiti samo jednu osobu (u odmazdi); štoviše, zbog njega će ubiti što veći broj ljudi moguće. Dalje, ovo će stvoriti pritisak na muslimane zbog ovog samoubilačkog napada koji može ubiti samo deset, dvadeset ili trideset drugih. Pa to prouzrokuje ogromnu štetu muslimanima, kao što se dešava sada u slučaju palestinaca i jevreja.

Stav onih koji kažu da je to dozvoljeno nema osnove; nego je zasnovan na pogrešnim shvatanjima, jer su negativne posljedice mnogobrojne, mnogo puta gore nego bilo šta što se time može postići. Nemaju dokaza u događaju Bera' ibn Malika, radijallahu anh, u brobi na Jemami, kada je rekao svojim drugovima da ga prebace preko zida da bi on njima otvorio vrata. Ovaj postupak Bera'-a nije bio u početku osuđen na sigurnu smrt, tako da je preživio i otvorio vrata, i onda su ljudi ušli u utvrdu. Tako da nemaju dokaza u ovom događaju." (Medžmu'u-l-Fetava ve-r-Resail el-'Usejmin, 25/358)

Čak, on je, rahimehullahu te'ala, rekao u svojim fetvama u Medželletu-d-Da'ava (1418 h.g.), kada je bio upitan o ovome: "Moj stav o tome jeste da je to samoubistvo i da će biti kažnjen u Džehennemu jer je se ubio, kao što se spominje u vjerodostojnim predajama od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem..."

A Allah zna najbolje.

Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/217995