Pitanje:
Kakav je položaj dvanaest Šitskih imama, posebno onih kasnijih?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Prvo:
Rafidije, Imamije ili Isna 'Ašerijje (Dvanesto-imamci) su jedan od ogranaka Šija. Nazvani su Rafidije jer su odbili (rafada) mnoge ashabe i odbili su imamet dva šejh Ebu Bekra i Omera, ili jer su odbili imamet Zejda ibn Alija, i napustili ga. Nazvani su Imamije jer se prvenstveno fokusiraju na imamet, i to su učinili od temelja svoje vjere, ili jer tvrde da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao da će Alija i njegovi potomci biti imami (halife). Nazvani su Isna 'Ašerijje jer vjeruju u imamet dvanaest ljudi iz Polanikove, sallallahu alejhi ve sellem, porodice, od kojih je prvi Alija, radijallahu anh, a zadnji Muhammed ibn Hasan el-Askeri, navodno skriveni imam, za kojeg tvrde da je ušao u pećinu u Samerau u sredini trećeg hidžretskog stoljeća i da je i dalje živ unutra, i da ga čekaju da izađe!
Rafidije, Imamije ili Isna 'Ašerijje (Dvanesto-imamci) su jedan od ogranaka Šija. Nazvani su Rafidije jer su odbili (rafada) mnoge ashabe i odbili su imamet dva šejh Ebu Bekra i Omera, ili jer su odbili imamet Zejda ibn Alija, i napustili ga. Nazvani su Imamije jer se prvenstveno fokusiraju na imamet, i to su učinili od temelja svoje vjere, ili jer tvrde da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao da će Alija i njegovi potomci biti imami (halife). Nazvani su Isna 'Ašerijje jer vjeruju u imamet dvanaest ljudi iz Polanikove, sallallahu alejhi ve sellem, porodice, od kojih je prvi Alija, radijallahu anh, a zadnji Muhammed ibn Hasan el-Askeri, navodno skriveni imam, za kojeg tvrde da je ušao u pećinu u Samerau u sredini trećeg hidžretskog stoljeća i da je i dalje živ unutra, i da ga čekaju da izađe!
Oni imaju ubjeđenja i temelje koji su u suprotnosti onima
koje imaju muslimani, kao što su sljedeći:
1. Pretjeruju u vezi sa svojim imamima, tvrdeći da su
nepogrješivi, usmjeravaju im mnoge vidove ibadeta kao što je dova, traženje
pomoći, žrtvuju njima i tavaf (kruže oko njihovih kaburova). Ovo je veliki širk
za koji nam Allah kaže da ga neće oprostiti. Ovaj širk čine i njihovi učeni i
obične mase, bez da se iko među njima suprostavlja tome.
2. Tvrde da je Kur'an izmijenjen, i da je nešto dodano a
nešto odstranjeno. Imaju mnoge knjige o tome koje su poznate njihovim učenim i mnogim od običnih ljudi, i
čak kažu da je vjerovanje da je Kur'an izmijenjen od osnovnih temelja vjere.
Vidite pitanje pod brojem 21500.
3. Smatraju nevjernicima gotovo sve ashabe, i odriču ih se,
i od puteva kojim se približaju Allahu jeste da ih vrijeđaju i proklinju. Tvrde
da su se odmetli nakon smrti Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem,
osim njih malo (osim samo sedam). Ovo je negiranje Kur'ana koji potvrđuje
njihove vrline, i kaže da je Allah zadovoljan njima i da je njih odabrao kao
drugove Svoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Time se podrazumijeva i
sumnja u sam Kur'an, jer ono što su oni prenijeli; ako su bili nevjernici, nebi
bili sigurni da to nisu poremetili ili izmijenili. Međutim, to je ionako ono u
što Rafidije vjeruju, kao što smo naveli iznad.
Šejhu-l-islam Ibn Tejmijje, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Što se tiče onih koji idu i dalje od toga i tvrde da su se oni odmetli
nakon smrti Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, osim malog broja, ne više
od njih deset ili blizu tom broju, ili da su postali griješnici, nema sumnje da
su oni nevjernici, jer odbacuju ono što
se navodi u Kur'anu na više od jednog mjesta, a to je da je Allah zadovoljan
njima i da ih je hvalio. Uistinu, onaj ko sumnja da je ta osoba nevjernik,
treba se i sam proglasiti nevjernikom, jer ono što se podrazumijeva iz ovog
stava jeste da su oni koji su prenijeli Kur'an bili nevjernici ili griješnici.
Ajet kaže: 'Vi ste narod najbolji (pravi
monoteisti i sljedbenici Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovog
sunneta) od svih koji se ikada pojavio.' [Prijevod značenja Ālu 'Imrān, 3:110], a onajbolji od njih je prva
generacija. Ali prema ovom stavu, mnogi od njih su bili nevjernici i
griješnici, i da je ovaj ummet najgori narod i da je najgora od njih prva generacije.
Poznavanje da je ovo kufr je nešto za što nijedan musliman nema opravdanje u
nepoznavanju."
El-Sarim el-Meslul ala Šatimi-r-Resul, 590.
El-Sarim el-Meslul ala Šatimi-r-Resul, 590.
4. Pripisuju beda
Allahu, tj. da je zauzeo mišljenje koje nije imao prije (da je se predomislio
op. pre.). Ovo podrazumijeva pripisivanje neznanja Allahu, neka je uzvišen i
savršen od onoga što mu pripisuju.
5. Oni vjeruju u tukju (pretvaranje) što znači da vani
pokazuju nešto što se ne nalazi unutra. U stvari to je laganje i licemjerstvo i
sposobnost varanja ljudi. Ovo nije nešto što oni rade za vrijeme straha; nego,
oni smatraju da je tukja vjerska dužnost za velike i male stvari, u vremenu
straha i u vremenu sigurnosti. Bilo šta od istine što je prenešeno od njihovih
imama , kao što je hvaljenje ashaba Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ili
da se slažu sa ehlu sunnetom, čak i po pitanju tahareta (čišćenja) ili po
pitanja hrane i pića, šije odbacuju jer kažu da su to rekli koristeći tukju.
6. Vjeruju u redže'ah, a to je vjerovanje da će Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, i njegova porodica (ehlu bejt), Alija, Hasan,
Husejn, i ostali imami vratiti. Također, Ebu Bekr, Omer, Osman, Muavija, Jezid,
Ibn zi-l-Džušen i ostali koji su prema njima povrijedili ehlu bejt, će se
vratiti.
Prema njihovom vjerovanju, svi ovi ljudi će se vratiti na
ovaj svijet još jednom prije Sudnjeg dana, kada je Mehdi pojavi, kao što im je
Allahov neprijatelj Ibn Sebe' rekao da će se ova druga grupa vratiti da bi bili
kažnjeni jer su povrijedili ehlu bejt, učinili im nepravdu i uzeli im njihova
prava, pa će biti žestoko kažnjeni, onda će svi umrijeti, a onda će biti
proževljeni na Sudnjem danu na konačni obračun. Ovo je ono što oni vjeruju.
Što se tiče njihovih ostalih pokvarenih vjerovanja, u
sljedećim knjigama možete naći to, koje objašnjavaju kako su ona pogrešna:
El-Hutut el-Aridah, Muhibudin el-Hatib;
Usul Meuheb Eš-Ši'ah el-Imamijjeh, Dr. Nasir el-Kafari;
Firek Mu'asireh tentesib ile-l-Islam, Dr. Galib ibn 'Ali 'Avadži, 1/127-269;
El-Mevsu'ah el-Mujessereh fi-l-Edjani ve-l-Mezahib ve-l-Ahzab el-Mu'asireh, 1/51-57.
Usul Meuheb Eš-Ši'ah el-Imamijjeh, Dr. Nasir el-Kafari;
Firek Mu'asireh tentesib ile-l-Islam, Dr. Galib ibn 'Ali 'Avadži, 1/127-269;
El-Mevsu'ah el-Mujessereh fi-l-Edjani ve-l-Mezahib ve-l-Ahzab el-Mu'asireh, 1/51-57.
Također pogledajte odgovor na pitanja 1148 i 10272.
Učenjaci Stalne komisije za fetve su upitani: "Da li je
put šija Imamija od islama? Ko ga je izmislio? Jer oni, tj. Šije, pripisuju
svoj mezheb našem sejjidu Aliji."
Odgovor:
"Mezheb šija Imamija je izmišljeni mezheb koji je uveden u islam. Savjetujemo vas da pročitate knjige El-Hutut el-'Aridah, Muhtesar et-Tuhfeh el-Isna 'Ašerijjeh i Minhadžu-s-Sunneh od šejhu-l-islama (Ib Tejmijje), što će pojasniti mnogo njihovih novotarija.
"Mezheb šija Imamija je izmišljeni mezheb koji je uveden u islam. Savjetujemo vas da pročitate knjige El-Hutut el-'Aridah, Muhtesar et-Tuhfeh el-Isna 'Ašerijjeh i Minhadžu-s-Sunneh od šejhu-l-islama (Ib Tejmijje), što će pojasniti mnogo njihovih novotarija.
Abdulaziz ibn Abdullah ibn Baz, Abdurezak 'Afifi, Abdullah
ibn Gadjan."
Fetava El-Ledžneh ed-Da'imeh, 2/377.
Drugo:
Iz gore navedenog je jasno da je ovaj mezheb neispravan i suprostavlja se vjerovanju Ehlu Sunneta ve-l-Džemata, i ova ubjeđenja neće biti prihvaćena od bilo koga, bilo od njihovih učenjaka ili običnog naroda.
Iz gore navedenog je jasno da je ovaj mezheb neispravan i suprostavlja se vjerovanju Ehlu Sunneta ve-l-Džemata, i ova ubjeđenja neće biti prihvaćena od bilo koga, bilo od njihovih učenjaka ili običnog naroda.
Što se tiče imama koje sebi pripisuju, oni su čisti od ovih
laži i neistina.
Slijede imena ovih imama:
1. Alija ibn Ebi Talib, radijallahu anh, koji je ubijen kao
šehid 40-te god po hidžri;
2. Hasan ibn Alija, radijallahu anh (3-50 h.g.);
3. Husejn ibn Alija, radijallahu anh (4-61 h.g.);
4. Alija Zejnu-l-'Abidin ibn Husejn (38-95 h.g.), koga zovu
El-Sedždžad;
5. Muhammed ibn Zejnu-l-'Abidin (57-114 h.g.), koga zovu
El-Bakir;
6. Džafer ibn Muhammed el-Bakir (83-148 h.g.), koga zovu
Es-Sadik;
7. Musa ibn Džafer es-Sadik (128-148 h.g.), koga zovu
El-Kazim;
8. Alija ibn Musa el-Kazim (148-203 h.g.), koga zovu
Er-Rida;
9. Muhammed el-Dževad ibn Alija er-Rida (195.220 h.g.), koga
zovu Et-Tekijj;
10. Alija el-Hadi ibn Muhammed el-Dževad (212-254 h.g.),
koga zovu En-Nekij;
11. Hasan el-'Askeri ibn Alija el-Hadi (232-254 h.g.), koga
zovu Ez-Zekij;
12. Muhammed el-Mehdi ibn Hasan el-'Askeri, koga zovu
El-Hudždžeh el-Ka'imeh el-Muntezar. Tvrde da je ušau u pećinu u Samerau, ali
većina istraživača tvrdi da on uopšte nije ni postojao, i da je on šitski mit.
Vidjeti: El-Mevsu'ah el-Musejereh, 1/51.
Ibn Kesir, rahimehullahu te'ala, je rekao (1/177): "Što
se tiče onoga što vjeruju o pećini u Samerau, to je mit koji nema osnove u
stvarosti i za to nema dokaza niti vjerodostojne predaje." El-Bidaje
ve-n-Nihaje, 1/177.
Ibn Tejmijje, rahimehullahu te'ala, je podijelio imame Isna
'Ašerijja u četiri grupe:
1. Alija ibn Ebi Talib, Hasan i Husejn, radijallahu anhum.
Oni su plemeniti ashabi i niko ne sumnja u njihovu vrijednost i imamet, ali je
bilo mnogih pored njih koji su dijelili sa njima tu blagodat da budu ashabi
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i od ashaba je bilo onih koji su
vrijedniji od njih, na onsnovu vjerodostojnih predaja od Poslanika, sallallahu
alejhi ve sellem.
2. Alija ibn Husejn, Muhammed ibn Alija el-Bakir, Džafer ibn
Muhammed es-Sadik i Musa ibn Džafer. Oni su od ispravnih i povjerivih učenjaka.
Minhadžu-s-Sunneh, 2/ 243-244.
3. Alija ibn Musa er-Rida, Muhammed ibn Alija ibn Musa el-Dževad,
Alija ibn Muhammed ibn Alija el-'Askeri i Hasan ibn Alija ibn Muhammed el-'Askeri. Što
se tiče njih, šejhu-l-islam Ibn Tejmijje, rahimehullahu te'ala, kaže: "Nisu
pokazali puno znanja da bi ummet imao koristi od njih, niti su imali vlast
pomoću koje bi pomogli ummetu. Nego, oni su bili kao i ostali Hašimije, imaju
počastan položaj, i imaju dovoljno znanja o onome što je neophodno za njih i
koliko se očekuje kod ljudi poput njih; to je vrsta znanja koja je raširena kod
običnih muslimana. Ali što se tiče znanja koja je pristuno samo kod učenjaka,
to znanje nije bilo kod njih. Tako da oni koji su tražili znanje nisu preuzeli
od njih ono što su preuzeli od druge trojice. Da su imali ono što se korisno
onima koji traže znanje, uzimali bi to od njih, a oni koji traže znanje su
veoma svjesni gdje da idu tražeći ga." Minhadžu-s-Sunneh, 6/387.
4. Muhammed ibn Hasan el-'Askeri el-Muntezar (Onaj koga se
očekuje). On uopšte nije ni postojao, kao što je navedeno iznad.
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/101272
Izvor: http://islamqa.info/en/101272