Pitanje:
Neki ljudi vjeruju da poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je
"Šehid" i da je u Berzehu gdje nas čuje ako mu šaljemo salavate
također ako tražimo njegovo zauzimanje (njegovom blizinom kod Allaha) kod
Allaha.
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je živ u svome kaburu
u smislu zagrobnog života Berzeha, pa uživa Allahove blagodati koje mu je On
pripremio kao nagradu za njegova velika dobra djela na ovom svijetu. Ali život
u kaburu nije kao život na ovom svijetu, ili kao život na Ahiretu. Nego, život
u Berzehu je između života na ovom svijetu i Ahireta. Tako da znamo da je umro
kao što su drugi poslanici i ljudi umirali prije njega. Allah kaže:
"Nijedan čovjek prije tebe nije bio besmrtan; ako ti
umreš, zar će oni dovijeka živjeti?" (Prijevod značenja El-Enbijā', 21:34)
"Sve što je na Zemlji prolazno je, ostaje samo Lice
Gospodara tvoga, Veličanstveno i Plemenito." (Prijevod značenja Er-Rahmān, 55:26-27)
"Ti ćeš, zacijelo, umrijeti, a i oni će, također,
pomrijeti." (Prijevod značenja Ez-Zumer, 39:30)
Ima i drugih ajeta koji ukazuju da će Allah dati da on umre.
Štaviše, ashabi, radijallahu anhum, su ga okupali, zamotali, klanjali mu
dženazu i ukopali ga; da je bio živ u dunjalučkom smislu, nebi uradili ono što
se radi i kada neko drugi umre.
Fatima, radijallahu anha, je pitala Ebu Bekra, radijallahu
anh, za svoje nasljedstvo od svog oca, sallallahu alejhi ve sellem, jer je bila
ubijeđena da je umro, i niko od ashaba, radijallahu anhu, nije se sa njom
razišao u tome. Ali, Ebu Bekr, radijallahu anh, joj je odgovorio da se ništa ne
nasljeđuje od vjerovjesnika.
Ashabi su se jednoglasno složili da izaberu halifu muslimana
koji će naslijediti Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i to su radili kada
su postavili Ebu Bekra, radijallahu anh, kao halifu. Da je Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, bio živ u dunjalučkom smislu, nebi to uradili. Ovo ukazuje da
je postojao koncenzus kod ashaba da je on zaista umro.
Kada su se fitne i problemi povećali za vrijeme vladavine
Osmana i Alije, radijallahu anhum, a i prije toga, nisu išli kod mezara
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da se savjetuju niti da ga pitaju za
izlaz iz smutnji i problema, ili kako da ih riješe. Da je bio živ u dunjalučkom
smislu, nebi zanemarili takvo nešto kada su bili u velikoj potrebi da ih neko
spasi iz iskušenja i problema koji su ih okružili.
Što se tiče duše Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ona
je u najvećem dijelu 'Ilijjuna, jer je on najbolje stvorenje, i Allah mu je
podario Vesileh koje je najuzvišenije mjesto u Džennetu.
Život u kaburu (Berzah) je poseban život. Poslanici i šehidi
su živi u Berzehu kako Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Poslanici
su živi i klanjaju u svojim kaburovima." (Prenosi ga Munziri i Bejheki
koji ga je ocijenio kao sahih zbog sličnih predaja u dva Sahiha.)
Allah kaže:
"I ne recite za one koji su na Allahovu putu
poginuli: 'Mrtvi su!' Ne, oni su živi, ali vi to ne znate!" (Prijevod
značenja El-Bekare, 2:154)
Ovo je poseban život, čija je suština poznata samo Allahu.
To nije kao život na ovom svijetu gdje duša ostaje u tijelu.
Osnova za mrtve jeste da oni ne čuju žive sinove Adema, jer
Allah kaže:
"...a ti ne možeš one u grobovima dozvati."
(Prijevod značenja Fātir, 35:22)
Allah je potvrdio da oni koje je Poslanik, sallallahu alejhi
ve sellem, pozivao u islam ne čuju, kao što ne čuju ni mrtvi. Nema ništa u
Kur'anu niti vjerodostojnom sunnetu što ukazuje da Poslanik, sallallahu alejhi
ve sellem, može čuti svaku dovu ili poziv od strane ljudi. Nego, potvrđeno je
da jedino ono što dolazi do njega, sallallahu alejhi ve sellem, jesu salavati i
selami onih koji donose salavate i selame na njega. Ovo je zabilježio Ebu
Davud, 2041; sa dobrim lancem prenosilaca od Ebu Hurejre, radijallahu anh, da
je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Niko ne donese selame
na mene osim da mi Allahu vrati dušu da bi mu uzvratio na selam." Ovo
ne znači da on čuje onog ko donosi selame. Nego, moguće je da on sazna za te
selame kada mu meleci to prenesu. Ako pretpostavimo da čuje riječi onih koji
donose selame na njega, onda je to izuzetak iz općeg pravila, kao što je slučaj
sa umrlim koji čuju topote koraka onih koji odlaze sa dženaze, kao što je
slučaj sa ubijenim mušricima u bunaru na Bedru koji su čuli dozivanje
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kada im je rekao: "Jeste li
našli istinito ono što vam je obećao vaš Gospodar? Jer smo mi doista našli
istinitim ono što nam je naš Gospodar obećao." (Vidjeti: Fetava
el-Ledžneh el-Da'imeh, 1/313, 318, 321.)
Što se tiče dozivanja Poslanika, sallallahu alejhi ve
sellem, i traženja direktno od njega, ovo je suština širka zbog kojeg je
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poslan da ga zabrani i da se bori protiv
njegovih sljedbenika. Za više informacija o propisu toga pogledajte pitanja pod
brojevima 10289, 11402, 1439. Molimo Allaha da vrati muslimane nazad na Pravi
put. A Allah zna najbolje. Neka je salavat i selam od Allaha na Poslanika,
njegovu porodicu i ashabe.
Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/21524
Izvor: http://islamqa.info/en/21524