četvrtak, 27. ožujka 2014.

Kako na najbolji način savjetovati one koji ne klanjaju i kako se ophoditi prema novotarima


Pitanje:
Koji je najboji način za pozivanje onih koji ne klanjaju? Šta je sa novotarima?


Odgovor:
Hvala pripada Allahu.

Prvo:
Trebali bi obratiti pažnjuna onoga koga pozivamo da klanja ili da čini druge ibadete, i obratiti pažnju na najefikasnije metode radovanja i upozoravanja. Generalni princip u islamu je da se kombinuju oba pristupa (radovanje i upozoravanje). Također, bitno je obratiti pažnju na to koliko je ta osoba spremna da primi savjet ili u suprotnome nije, i na to da li će savjet pozitivno utjecati na njega ili će ga još dalje udaljiti.

Drugo:
Najbolji način kako pozivati one koji ne klanjaju može se sumirati u sljedeće:

1. Podsjećai ih na obavezu namaza i da je to od najvećih temelja islama nakon šehadeta.

2. Govoriti im o nekim odlikama namaza, jer je to od najboljih dužnosti kojima je Allah obavezao Svoje robove, i najbolji način kojim se neko može približiti svome Gospodaru. Ovo je prva stvar od vjere za koju će čovjek biti pitan. Pet dnevnih namaza (farzovi) brišu grijehe među njima, sve dok osoba izbjegava velike grijehe. Jedna sedžda uzdiže osobu za jedan stepen i briše jedan grijeh... i druge odlike namaza koje su nam prenešene. Ovo mu može otvoriti srce i možda mu namaz postane izvor sreće, kao što je bio i Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem.

3.Govoriti im o oštrim upozorenjima koja su prenesena o ostavljanju namaza, i o razilaženju kod učenjaka po pitanju da li je to djelo nevjerstva i otpadništva. Islam ne daje pravo onome ko ne klanja da slobodno živi među ljudima, jer u tom slučaju mora se pozvati da klanja, a ako ustraje u ne klanjaju, biće pogubljen kao otpadnik po mišljenju Imama Ahmeda i onih koji su se složili sa njime od selefa (prvih generacija); ili će biti pogubljen kao kazna (ali ne kao otpadnik op. pre.) za ostavljanje namaza po mišljenju Imama Malika i Šafije; ili će biti zatvoren u zavor, prema stavu Imama Ebu Hanife. Ali nijedan učenjak nije rekao da će se takav mirno ostaviti. Tako da se treba reći onome ko ne klanja: Da li si zadovoljan da se učenjaci razilaze oko tebe da li si nevjernik i da li te treba ubiti ili zatvoriti?

4. Podsjećati ih na sustret sa Allahom, smrti i kabura, i šta će biti sa onim ko ne klanja, u osnovi loša završnica i kaburska patnja.

5. Pojašnjenje da je odgađanje klanjaja namaza van njegovog vremena veliki grijeh:
"A njih smijeniše zli potomci, koji molitvu napustiše (tj. koji su je u potpunosti napustiti, ili je nisu klanjali kako treba ili je nisu klanjali u njeno propisano vrijeme) i za požudama pođoše; i biće bačeni u Džehennem"[Prijevod značenja Merjem 19: 59]
Ibn Mesud je rekao za riječ El-Gajj (prevedeno ovdje kao Džehennem): "To je dolina u Džeehennemu koja je veoma duboka i ima odvratan miris."

I Allah kaže:
"A teško onima (licemjerima) koji, kada molitvu obavljaju, molitvu svoju kako treba ne izvršavaju (klanjaju je van njenog određenog vremena)." [El-Mā'ūn107:4-5]

6. Pojasniti im opasne posljedice mišljenja prema kojem su nevjernici, tako da su njihovi brakovi odmah neispravni, zabranjeno im je da ostanu kod svojih žena i budu intimni sa njima, i činjenica da neće biti okupani i neće im se klanjati dženaza kada umru. Od tekstova koji ukazuju da je onaj ko ne klanja nevjernik su riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Između čovjeka i širka i kufra je ostavljanje namaza." Muslim,82; i hadis: "Ugovor između nas i njih je namaz, pa ko ga god prekrši je nevjernik." Et-Tirmizi, 2621; En-Nesai, 463; i Ibn Madže, 1079.

7. Dati im neke brošure i kasete koje se bave tematikom namaza i o kazni onog ko ne klanja ili je nemaran po pitanju namaza.

8. Ostavljanje i ignoriranje takvih ako ustraju u ne klanjaju.

Što se tiče novotara, način na koji se ophodimo prema njima zavisi od vrste novoratije koju rade. Trebali bi ih savjetivati i pozivati ih Allahu, i uspostaviti dokaz protiv njih, i odgovoriti na njihove sumnjive dokaze. Ako novotar ustraje u svojoj novotariji treba ga ostaviti i ignorirati, ako mislite da će to najvjerovatnije imati rezulatata. Prvo moramo biti sigurni da je ta osoba novotar prije nego počnemo sa ovim metodama, to treba vratiti učenjacima. Treba napraviti razliku između novotarije i onoga ko je radi, jer on moža ima izgovor u neznaju ili lošem razumijevanju. Za više informacija pogledajte Hakikat el-Bid'ah ve Ahkamuha od Se'ida ibn Nasira El-Gamidija.
A Allah najbolje zna.

Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/47425