Da li je zabranjeno da nosi odjeću u boji iako ispunjava uslove hidžaba? Ako je
zabranjeno, ima li onda hadis ili ajet koji to potvrđuje? Šta se misli pod time
kada se kaže da ne treba sam po sebi biti ukras?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Uslovi hidžaba žene muslimanke su već obašnjeni u pritanju
pod brojem 6991.
Od tih uslova nije da treba biti crne boje. Žena može obući
šta hoće, sve dok ta boja nije specifična samo za muškarce, i da ne nosi odjeću
koja je sama po sebi ukras, tj. ukrašena i uljepšana na način da privlači
poglede muškaraca zbog općenitog značenja ajeta:
"...i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi
išta..." (Prijevod značenja En-Nūr, 24:31)
Po ovo podpada i ogrtač, ako je ukrašen. Ebu Davud (565) je
zabilježio hadis od Ebu Hurejre, radijallahu anh, da je Allahov Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Nemojte sprečavati Allahove
robinje da idu u Allahove džamije, ali pustite ih da izlaze neukrašene."
Šejh Albani ga je ocijenio sahihom u Irva' el-Galil, 515.
Rečeno je u 'Avn el-Me'abud:
"'Neukrašene' znači da ne nose parfem, naređeno im
je da tako izlaze napolje i zabranjeno im je da se mirišu, da nebi svojim
parfemom izazivale strasti muškaraca. Pod to isto tako spadaju druge zabranjene
stvari jer izazivaju strasti, kao što je ukrašena odjeća i vidljivi skupocjeni
ukrasi."
Ono što žena mora izbjegavati ako se pojavi pred muškarcima
koji joj nisu mahrem jeste ukrašena odjeća, koja privlači poglede muškaraca.
Rečeno je u Fetava el-Ledžneh ed-Daimeh (17/100):
"Nije dozvoljeno ženi da izađe napolje u ukrašenoj
odjeći koja privlači poglede ljudi, jer je to iskušenje za ljude."
Također je rečeno (17/108):
"Nije neophodno da odjeća žene muslimanke bude samo
crne boje. Dozvoljeno joj je da nosi bilo koju boju sve dok prekriva njen avret
(stidni dio), ne sliči odjeći muškaraca, i nije uska tako da odslikaje oblik
udova, ili tako tanka da se vidi ono što je ispod, i da ne izaziva
strasti."
I rečeno je (17/109):
"Nošenje crne boje ženama nije pod moranjem. Mogu
nositi druge boje koje nose samo žene, koje ne privlače pačnju i ne izazivaju
strasti.
Mnoge žene biraju crnu, ne jer je obavezna, nego jer je
najdalje od toga da bude ukras. Ovo su predaje koje ukazuju da su ashabijke
nosile crno. Ebu Davud (4101) prenosi od Um Seleme da je rekala: 'Kada su
riječi (ajet): '...i neka vela svoja spuste na džujubihinne (tj. svoja
tijela, lice, vrat i grudi). (Prijevod značenja En-Nūr, 24:31)' bile
objavljene, žene ensarija su izašle napolje kao da su vrane na njihovim glavama
zbog njihovih ogrtača.' Šejh Albani ga je ocijenio sahihom u Sahih Ebi
Davud."
Stalna komisija za fetve (17/110) kaže:
"Ovo se treba razumjeti u kontekstu da znači da je
njihova odjeća bila crne boje."
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/39570
Izvor: http://islamqa.info/en/39570