Pitanje:
Ovo je poruka koju sam mnogo puta vidio na internetu, ali je nisam nikome
poslao jer nisam siguran da li je to novotarija ili ne. Da li ju je dozvoljeno
širiti i da li ćemo biti nagrađeni za to, ili to nije dozvoljeno jer je to
novotarija?
„Inšallah, u 12 u ponoć za Novu godinu
svi ćemo klanjati dva rekata, ili čitati Kur'an, ili spominjati našeg
Gospodara, ili doviti, jer ako naš Gospodar pogleda na Zemlju za vrijeme kada
Mu je većina dunjaluka nepokorna, vidjet će da su Mu muslimani i dalje pokorni.
Tako ti Allaha, moraš poslati ovu poruku svima koje znaš, jer što se naš broj
više poveća, to će naš Gospodar biti više zadovoljan.“
Molim vas da me posavjetujete, Allah
vas nagradio.
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Dobro si postupio što nisi podijelio
ovu poruku koja je veoma raširena na web stranicama, a u kojoj preovladava
neznanje i neutemeljeni stavovi.
Što se tiče onih koji su objavili ovu
poruku i žele da muslimani klanjaju i spominju Allaha, ne sumnjamo da su
njihove namjere dobre, pogotovo jer žele da se rade djela ibadeta i pokornosti
Allahu u vremenu kada je raširena nepokornost i griješenje. Ali ova dobra i
plemenita namjere ne čini ovo djelo dozvoljenim, ispravnim ili prihvatljivim u
šerijatu. Nego je neophodno da djelo bude u saglasnosti sa šerijatom u smislu
razloga, vrste, broja, načina, vremena i mjesta. Detaljnije pojašnjenje ovih
šest kategorija pogledajte u odgovoru na pitanje 21519. Na ovakav način musliman može
razlikovati između ispravnim i uvedenih stvari.
Možemo iznijete razloge zbog kojih ova
poruka ne bi trebala širiti u nekoliko tačaka, u to spada sljedeće:
1.
Postojala su džahilijjetska posebna vremena, i posebna vremena kod
nevjernika i onih koji su u zabludi od vremena Poslanika, sallallahu alejhi ve
sellem, pa sve do danas, ali nam nije došla nikakva predaja od Poslanika,
sallallahu alejhi ve sellem, koja nas podstiče da činimo ibadet u vremenima
kada drugi čine grijehe, ili da činimo propisana djela u vremenima kada se čine
izmišljena djela. Nema ni jedne predaje od poznatih imama u kojoj preporučuju
da se čine takvo nešto.
Ovo spada u ophođenje prema grijehu
izmišljajući nešto novo, kao što se desilo kao odgovor na novotariju
oplakivanja na dan Ašure kao što to čine Rafidije, tako što je uvedeno uveliko trošenje
imetka i javno iskazivanje zadovoljstva i sreće.
Šejhu-l-Islam Ibn Tejmijje,
rahimehullahu te'ala, je rekao:
„Što se tiče uzimanja vremena nedaća
za povod oplakivanja, ovo nije od vjere muslimana; štoviše, bliže je
džahilijjetskoj vjeri. Tako da su oni propustili vrlinu i nagradu posta ovog
dana. Neki drugi ljudi su uveli neke druge stvari zasnovane na izmišljenim
hadisima koji nemaju osnove, kao što je vrijednost kupanja za ovaj dan, ili
stavljanja surme na oči, ili da tresu ruke. Ove i slične stvari su novotarije,
i sve su pokuđene. Ono što je pohvalno jeste post ovog dana.
Također imaju i raširene predaje o
tome da se velikodušno daje imetak na svoju porodicu, kao što je hadis Ibrahima
ibn Muhammeda ibn al-Muntesira on njegovog oca, da je rekao: 'Čuli smo da onaj
ko izdaje imetak velikodušno na svoju porodicu na dan Ašure, Allah će mu dati
uveliko u ostatku godine.'Ovo je zabilježio Ibn Ujejne, ali to što je rekao:
'Čuli smo...' a nije poznato ko je to rekao ukazuje da je lanac munkat'
(prekinut). Najvjerovatnije je da je ovo izmišljeno zbog mržnje koja je izbila
između Nasibija i Rafidija. Rafidije su uzeli dan Ašure za dan oplakivanja, tako
da su Nasibije izmišljali hadise da osoba treba velikodušno izdavati imetak na
ovaj dan i da ga uzme kao blagdan. Oba stava su pogrešna.
Nije dozvoljeno nikome da promjeni
nešto u islamu radi bilo koga. Iskazivanje sreće na dan Ašure i davanje imetka
na ovaj dan su sve novotarije koje su izmišljene kao odgovor Rafidijama.“
Iktida' es-Sirati-l-Mustekim, 300,301.
Citirali smo još neke vrijedne riječi
od šejhu-l-Islama Ibn Tejmijje u odgovoru na pitanje 4033.
2.
Imaju posebna vremena za upućivanje dove i klanjanja namaza kao što je
propisano u namazu. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nas je podsticao da
dovimo u tim vremenima, kao što je zadnja trećina noći, a to je vrijeme kada se
Gospodar, subhanehu ve te'ala, spušta na najbliže nebo. Podsticanje ljudi da to
čine u vremenu za koje nema nijedne vjerodostojne predaje je uvođenje propisa u
islam po pitanju razloga ili vremena, isto tako suprotstavljanje šerijatu u
bilo kojem od ova dva je dovoljno da se to djelo okarakteriše kao prezrena
novotarija, a kako tek onda kada ima veze sa obje stvari!?
U
odgovoru na pitanje pod brojem 8375, upitani smo o davanju sadake siromašnim
porodicama u vrijeme gregorijanske nove godine, i rekli smo da to nije
dozvoljeno.
Od stvari koje smo rekli je i sljedeće:
Od stvari koje smo rekli je i sljedeće:
„Ako mi muslimani hoćemo da udijelimo
sadaku (milostinju), možemo je dati onima koji je zaista zaslužuju, i ne
trebamo ciljati da to uradimo posebno u danima nevjerničkih praznika. To
trebamo raditi kada god ima potrebe za time, i iskoristiti maksimalno dobrih i
velikih vremena kao što je mjesec ramazan i prvih deset dana zu-l-hidždžeta, i
drugih odabranih prilika kada je nagrada uvećana.“
Osnovni princip za muslimana jeste da
slijede (sunnet), a ne da uvode novotarije. Allah kaže:
„Reci: 'Ako Allaha volite, mene
slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!' – A Allah prašta i
samilostan je.
Reci: 'Pokoravajte se Allahu i
Poslaniku!' A ako oni glave okrenu – pa Allah, zaista, ne voli nevjernike.“(Prijevod značenja Ālu 'Imrān,31,32)
Ibn Kesir, rahimehullahu, te'ala, je
rekao:
„Ovaj ajet tvrdi da svako onaj ko kaže
da voli Alaha ali ne slijedi put Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, laže u
toj svojoj izjavi sve dok ne bude slijedio put ili vjeru Poslanika Muhammeda,
sallallahu alejhi ve sellem, u svim svojim riječima i djelima, kao što je
potvrđeno u Sahihu da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 'Ko
uvede nešto u ovu našu vjeru što nije od nje, to je odbijeno.'“ Tefsir ibn
Kesir, 2/32
Šejh Muhammed ibn Salih el-'Usejmin,
rahimehullahu te'ala, je rekao:
„Trebate voljeti Poslanika, sallallahu
alejhi ve sellem, više nego sebe, i vaša vjera nije potpuna dok tako ne bude.
Ne uvodite u vjeru ništa što nije od nje. Ono što oni koji uče znanje trebaju
uraditi jeste da objasne narodu: Radite potvrđene i ispravne ibadete;
spominjite Allaha; donosite salavate na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem,
u svim vremenima; redovno obavljajte namaz; dajite zekat; i budite uvijek blagi
prema muslimanima.“ Lika' el-Babi-l-Meftuh, 35/5
3. Zaboravljaš da uradiš ono što si
obavezan da uradiš po pitanju ovih grijeha i loših stvari, a to je naređivanje
dobra i zabranjivanje zla, upućivanje iskrenog savjeta onima koji se
suprostavljaju islamu, i koji se koncentrišu na određene ibadete onda kada su
općenito prisutna djela nepokornosti koja se ne smiju raditi.
Ono što mi smatramo jeste da je
zabranjeno širiti slične poruke i da je novotarija pridržavati se ovih djela
ibadeta u ovakvim prilikama. Dovoljno je za tebe da upozoriš na zabranjene
proslave u vrijeme širkova i novotarija.
Bit ćeš nagrađen za to i izvršit ćeš svoju dužnost po pitanju ovih grijeha.
Pogledajte odgovor na pitanje broj 60219 za neke komentare o dobroj namjeri i o tome da dobra namjera
neće koristiti osobi i neće učiniti da bude nagrađen za svoju novotariju.
A Allah najbolje zna.
Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/113064
Izvor: http://islamqa.info/en/113064