Pitanje:
Znam da se pod novotarijom podrazumijeva sve što je uvedeno u islam od vidova
obožavanja Allaha. Ako je tako, zašto smatramo mevlud novotarijom kada je to
samo obično proslavljanje i nema ništa sa ibadetom? Naravno, neki ljudi
citiraju dokaz da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, propisao da je
proslavljaju samo dva bajrama, i nikakvo drugo proslavljanje na neki drugi dan
mimo ova dva. Ovdje želim da ponovim i kažem da je mevlud obično proslavljanje
koji je čist od djela ibadeta, i tako ga smatrajte kao proslavljanje bilo kojeg
drugog rođendana.
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Proslavljanje mevluda (rođendana
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem) nije samo obična proslava koja nije
povezana sa ibadetom; štoviše, onima koji upražnjavaju ovaj običaj on je
vjerski praznik koji se čini kao vid približavanja Allahu.
Prvo:
Oni koji proslavljaju ovim povodom i
koji učestvuju u tome rade to zbog ljubavi prema Poslaniku, sallallahu alejhi
ve sellem, a ljubav prema Allahu i Njegovom Poslaniku su od najvećih ibadeta i
znakova imana. Pa sve što se uradi zbog tog povoda je bez sumnje vid ibadeta
kojim se želi približiti Allahu.
Na osnovu toga, možemo navesti da su
ashabi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, više ga voljeli i poštovali, i
više su bili svjesni njegovih prava od onih koji su došli poslije njih, pa sve
ono što nije bila vjera njima, nije ni vjera onima koji dolaze poslije njih.
Ovo pravilo je citirao Abdullah ibn
Mesud, radijallahu anh, ljudima koji su se skupili u halku da spominju Allaha u
džamiji, koji su brojali svoje zikrenje sa kamenicama. Rekao im je: „Tako mi
Onog u čijoj je ruci moja duša, ili vi slijedite put koji je bolji od puta
Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, ili ste otvorili vrata zablude!“
Rekli su: „Tako nam Allaha o Ebu
Abdurahmane, nismo htjeli ništa osim dobro.“
On im je dogovorio: „Koliko je ljudi
htjelo dobro ali ga nikad nisu postigli.“
Ovu predaju je zabilježio Darimi u
svome Sunenu (210).
Drugo:
Ako se proslava obilježava svake
godine, to je čini eid-om (bajramom) ili praznikom, a praznici su stvari
po kojoj se prepoznava neka vjera. Tako ćeš naći pripadnike knjige da smatraju
svoje praznike svetim i proslavljaju ih.
Šejh Nasir el-'Akl, Allah ga sačuvao,
je rekao:
„Praznici spadaju pod vjerska
obilježja i rituale, kao što je okretanje u određenom smjeru tokom obožavanja,
namaza i posta; to nisu samo običaji. Zato je oponašanje nevjernika u njima
tako ozbiljna stvar. Isto tako, uvođenje praznika koje Allah nije propisao je
isto kao i suđenje po zakonu koji Allah nije objavio, govor o Allahu bez
znanja, izmišljanja laži o Njemu i uvođenje novotarija u Njegovu vjeru.“
Mukaddimetu
Iktida'u-s-Sirati-l-Mustekim (58).
Treće:
Ebu Davud (1134) prenosi da je Enes,
radijallahu anh, rekao: „Kada je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,
došao u Medinu, zatekao je ljude da imaju dva dana u kojima bi se veselili.
Rekao je: 'Šta su ova dva dana?' Rekli su: 'Veselili smo se u ova dva
dana u toku džahilijjeta.' Allahov Poslanik. sallallahu alejhi ve sellem, je
rekao: 'Doista je Allah zamijenio ta dva dana sa boljim od njih: ramazanski
i kurban bajram.'“ Šejh Albani ga je ocijenio sahihom u Sahih Sunen Ebi
Davud.
Ako je proslavljanje praznika bilo
samo običaj, i da nema nikakve veze sa ibadetom i oponašanjem nevjernika, onda
bi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ostavio ih da proslavljaju i da se
vesele, jer nema ništa loše u igri, ili u dozvoljenoj zabavi.
Ali kao što je Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, rekao njima da ne proslavljaju te dane ili praznike igrom i
zabavom, iako to ne liči da je izdvojeno kao nešto sa čime se želi približiti
Allahu ili da je bilo koji ibadet, a šta je tek ondah sa onima koji to rade kao
vid približavanja Allahu ili kao ibadet? Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, je rekao: „Ko god uvede u ovu našu stvar (vjeru) ono što nije od nje,
to se odbija.“ Zabilježili su ga Buharija (2697) i Muslim (1718).
A Allah najbolje zna.
Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/219307
Izvor: http://islamqa.info/en/219307