Pitanje:
Da li je dozvoljeno dječaku da nosi zlato do sedme godine, ili je to zabranjeno
muškarcima od rođenja?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Većina učenjaka, rahimehumullahu
te'ala, je na stavu da je zabranjeno dječacima da nose zlato, zbog riječi
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o zlatu i svili: „Ovo dvoje je
zabranjeno muškarcima moga ummeta.“ Zabilježili su ga Ebu Davud (3535) i
En-Nesai (5054). Šejh Albani, rahimehullahu te'ala, ga je ocijenio sahihom.
Hadis govori o zabrani zlata i svile
muškarcima, a u ovu riječ spadaju i dječaci. Štaviše, postoji strah da ako se
dječaku dopusti da nosi zato i svilu dok je mali da će se navići na to, i
kasnije će mu biti teško da to ostavi kada odraste.
Navodi se u El-Mevsu'ah el-Fikhijjeh (21/284):
„Hanefije, Hanbelije, i neke Šafije su na stavu da je zabranjeno muškarcima da
nose zlato, bili oni mladi ili stari, osim u slučaju nužde.
Malikije su na stavu da je dozvoljeno
dječaku da nosi zlato iako je to pokuđeno.
Šafije – prema ispravnijem rivajetu – su
na stavu da je općenito dozvoljeno. Prema drugom stavu, dozvoljeno je prije
starosti od dvije godine, a poslije toga je zabranjeno. Begavi je uvjeren da je
ovaj stav ispravan.“
Kaže šejh Mensur el-Behuti,
rahimehullahu te'ala: „Zabranjeno je dječaku da nosi ono što je zabranjeno
odraslim muškarcima, kao što je odjeća od svile, ili da u njoj ima zlata ili
srebra, ili bilo šta prekriveno sa bilo koji od ova dva, jer je Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, rekao: '...Ovo dvoje je zabranjeno muškarcima
moga ummeta.' Prenosi se da je Džabir, radijallahu anh, rekao: 'Skidali smo
ih sa dječaka a ostavljali djevojčicama.'“ Keššafu-l-Kina' (1/283)
Stav koji mi odabiremo je stav onih
koji zabranjuju nošenje zlata i svile, i ostalih stvari koje su zabranjene
muškarcima, kako ne bi postali naviknuti na nešto što je zabranjeno i nastave
ga nositi kada odrastu; i također zbog opće zabrane ovih stvari muškarcima.
Šejhu-l-Islam Ibn Tejmijje,
rahimehullahu te'ala, je upitan o tome da se muška djeca oblače u svilu na dan
bajrama ili drugim prilikama; da li je dozvoljeno staratelju siročeta da ga
obuče u svilu ili ne? Ako to uradi, da li je griješan ili ne? Također, da li je
dozvoljeno ukrašavati njihove kape sa zlatom?
On je odgovorio: „Hvala pripada
Allahu. Staratelju siročeta nije dozvoljeno da ga obuče u svilu, prema
mišljenju koje je ispravnije od dva mišljenja kod islamskih učenjaka, isto kao
što mu nije dozvoljeno da mu daje da pije vino ili da jede strvinu (meso koje
nije zaklano na ispravan način). Što se tiče onoga što je zabranjeno odraslom
muškarcu, staratelj se treba kloniti toga da to daje dječacima. Omer ibn
el-Hattab je poderao svileni ogrtač kojeg je vidio na sinu Ez-Zubejra i rekao:
'Ne oblačite ih u svilu.' Isto se odnosi i na ono što je zabranjeno muškarcima
od zlata.
A što se tiče toga da se staratelj
optuži da je škrt, to se može spriječiti time što se dijete odjeva dozvoljenom
odjećom koja će biti kao ukras za dan Bajrama i drugim prilikama, kao što su
ogrtači iz Aleksandrije i druge stvari koje mogu poslužiti kao ukras, pa tako
neće biti optuživan da je škrt, i u čemu nema zabrane.“ Medžmu'u-l-Fetava
(30/19)
Šejh Ibn Baz, rahimehullahu te'ala, je
upitan: „Da li je dozvoljeno muškoj djeci da nose zlato ili ne, ako su mlađi od
dvije godine?“
On je odgovorio: „Općenito nije
dozvoljeno muškarcima da nose zlato, čak i ako su mlađi od dvije godine. Zlato
je dozvoljeno ženama, a zabranjeno je muškarcima, bilo da se radi o prstenju,
satovima ili nečemu drugom. Nije dozvoljeno stavljati zlato na mušku djecu,
isto kao što nije dozvoljeno odraslom muškarcu da ga nosi. Nego, zato je samo
za žene.“ Fetava Nur 'ala ed-Darb
Ali ako dječak nosi zlato ili svilu,
grijeh je na onome ko je to stavio na njega, jer dijete nije odgovorno.
Ebu Bekr el-Ke'asani, rahimehullahu
te'ala, je rekao: „Ako je onaj ko to nosi maloljetan, ondah je grijeh na onome ko je
to stavio na njega, a na njemu, jer on nije od onih za koje se odnosi zabrana
(nisu odgovorni). Isto tako, ako mu se dadne vino i on ga popije, grijeh je na
onome ko mu ga je dao, a ne na njemu.“ Bedai'u-s-Senai' (5/132)
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/210802
Izvor: http://islamqa.info/en/210802