Da li 'Umra ima neku posebnu vrijednost u mjesecu redžebu?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Prvo:
Nema predaje od Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, - prema onome što mi znamo – koja bi ukazivala da 'Umra u mjesecu
redžebu ima neku posebnu vrijednost, ili da je pohvalna. Nego, potvrđeno je da
'Umra ima posebnu vrijednost u mjesecu ramazanu, i u mjesecima Hadždža, a to
su: ševval, zu-l-Ka'de i zu-l-Hidždže.
Nema predaje koja ukazuje da je
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavio umru u redžebu, štoviše, Aiša,
radijallahu anha, je to zanegirala, kada je rekla: „Poslanik, sallallahu alejhi
ve sellem, nikada nije obavio 'Umru u redžebu.“ Buharija (1776) i Muslim (1255).
Drugo:
Neki ljudi praktikuju stvari koje su
uvedene u vjeru, u osnovi to je izdvajanje mjeseca redžebe za 'Umru, jer niko
ne smije izdvajati neko vrijeme za određeni ibadet osim ako je to propisano u
šerijatu.
Ibn El-'Attar, učenik Imama Nevevija,
rahimehumellahu te'ala, je rekao:
„Ono što sam čuo za stanovnike Mekke,
Allah sačuvao njenu počast, jeste da uobičavaju da obavljaju 'Umru uveliko u
redžebu. Za takvo što ja ne znam osnove, nego je potvrđeno u hadisu da je
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Umra u ramazanu je kao
Hadždž.'“
Šejh Muhammed ibn Ibrahim,
rahimehullahu te'ala, je rekao u svojim Fetvama (6/131):
„Što se tiče izdvajanja nekih dana
redžeba za neke zijarete itd., to nema osnove. Imam Ebu Šameh je rekao u svojoj
knjizi El-Bid'u ve-l-Havadis da obavljanje ibadeta u određenim vremenima koja
nisu propisana u islamu nije ispravno. jer nijedno vrijeme nema prednost nad
drugim, osim vremena u kojem je propisano da se radi neki ibadet, ili u vremenima
kada su općenito sva dobra djela bolja nego u ostalim vremenima. Tako da se
učenjaci uveliko ukorili izdvajanje redžeba za obavljanje 'Umre.“
Ali ako osoba ode da obavi 'Umru tokom
mjeseca redžeba bez ubjeđenja da to ima neku posebnu vrijednost, ali se desilo
da mu je lakše u tome vremenu da putuje, nema ništa sporno u tome.