ponedjeljak, 16. lipnja 2014.

Allah je iznad svoga Arša i ispred onoga ko klanja

Pitanje:
Pročitao sam hadis u kojem se kaže da je Allah ispred klanjača. Šta to znači? Da li se to suprostavlja činjenici da je Allah iznad nebesa?


Odgovor:
Hvala pripada Allahu.

Već smo naveli u pritanjima pod brojevima 992 i 11035 dokaze da je se Allah uzdigao iznad Njegovog prijestolja i da je uzvišen iznad Svojih stvorenja.

Prema hadisu kojeg bilježe Buharija (406) i Muslim (547) od Abdullaha ibn Omera, radijallahu anhum, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, vidio nekoga ko je pljuvao na zid džamije u smjeru kible, pa je to obrisao i onda je okrenuo ljudima i rekao: "Ako neko od vas klanja, neka ne pljuje ispred sebe, jer Allah ispred njega kada klanja."

Nema kontradiktornosti između ovoga i činjenice da je Allah visoko iznad Svojih stvorenja.
Šejh-l-islam Ibn Tejmijje, rahimehullahu te'ala, je rekao: 

"Riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: 'Ako neko od vas klanja, neka ne pljuje ispred sebe, jer Allah ispred njega kada klanja,' znače onako kako i izgleda da znače. Allah je iznad Arša i ispred onoga koji klanja. Ovaj opis se može čak i primjeniti na stvorenja: kada čovjek pogleda prema nebu, prema Suncu i Mjesecu, Sunce i Mjesec su iznad njega i također su ispred njega."
Medžmu'u-l-Fetava, 5/101.

Poznato je da ko god se okrene prema Mjesecu i obrati mu se -kada bi to bilo moguće- okreće se prema njemu čak iako je Mjesec iznad njega. Slično, kada osoba ustane da klanja okreće se prema Allahu iako je On iznad njega, i obraća mu se tako što je On ispred njega, ne na desno ili na lijevo, i doziva ga tako što je On iznad a ne ispod.

Šejh Ibn 'Usejmin, rahimehullahu te'ala, je rekao:

"Dokaz da je Allah ispred klanjača su riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: 'Ako neko od vas klanja, neka ne pljuje ispred sebe, jer Allah ispred njega kada klanja.'

Allahovo bivanje ispred se pripisuje Allahu onako kako Njemu dolikuje i koje nije u suprotnost sa Njegovim uzvišenim stanjem. Ovo dvoje se može pomiriti na dva načina:

1. Može se pomiriti između ove dvije stvari u pogledu stvorenja, kao kada Sunce izlazi, ono je ispred onoga ko se okrene prema istoku, iako je ono na nebu. Ako se to može pomiriti kada su u pitanju stvorenja, preče je da se pomire u pogledu Stvoritelja.

2. Čak iako nije moguće da se pomire u pogledu stvorenja, to ne znači da se ne mogu pomiriti u pogledu Stvoritelja, jer ništa nije slično (kao) Allahu."

Fetava Ibn 'Usejmin, 4/287.

Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/40865