Pitanje:
Pročitao sam hadis u kojem se kaže da je Allah ispred klanjača. Šta to znači?
Da li se to suprostavlja činjenici da je Allah iznad nebesa?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Već smo naveli u pritanjima pod brojevima 992 i 11035 dokaze
da je se Allah uzdigao iznad Njegovog prijestolja i da je uzvišen iznad Svojih
stvorenja.
Prema hadisu kojeg bilježe Buharija (406) i Muslim (547) od
Abdullaha ibn Omera, radijallahu anhum, da je Allahov Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, vidio nekoga ko je pljuvao na zid džamije u smjeru kible, pa
je to obrisao i onda je okrenuo ljudima i rekao: "Ako neko od vas
klanja, neka ne pljuje ispred sebe, jer Allah ispred njega kada klanja."
Nema kontradiktornosti između ovoga i činjenice da je Allah
visoko iznad Svojih stvorenja.
Šejh-l-islam Ibn Tejmijje, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: 'Ako
neko od vas klanja, neka ne pljuje ispred sebe, jer Allah ispred njega kada klanja,'
znače onako kako i izgleda da znače. Allah je iznad Arša i ispred onoga koji
klanja. Ovaj opis se može čak i primjeniti na stvorenja: kada čovjek pogleda
prema nebu, prema Suncu i Mjesecu, Sunce i Mjesec su iznad njega i također su
ispred njega."
Medžmu'u-l-Fetava, 5/101.
Poznato je da ko god se okrene prema Mjesecu i obrati mu se
-kada bi to bilo moguće- okreće se prema njemu čak iako je Mjesec iznad njega. Slično,
kada osoba ustane da klanja okreće se prema Allahu iako je On iznad njega, i
obraća mu se tako što je On ispred njega, ne na desno ili na lijevo, i doziva
ga tako što je On iznad a ne ispod.
Šejh Ibn 'Usejmin, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Dokaz da je Allah ispred klanjača su riječi Allahovog
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: 'Ako neko od vas klanja, neka ne
pljuje ispred sebe, jer Allah ispred njega kada klanja.'
Allahovo bivanje ispred se pripisuje Allahu onako kako Njemu
dolikuje i koje nije u suprotnost sa Njegovim uzvišenim stanjem. Ovo dvoje se
može pomiriti na dva načina:
1. Može se pomiriti između ove dvije stvari u pogledu
stvorenja, kao kada Sunce izlazi, ono je ispred onoga ko se okrene prema
istoku, iako je ono na nebu. Ako se to može pomiriti kada su u pitanju
stvorenja, preče je da se pomire u pogledu Stvoritelja.
2. Čak iako nije moguće da se pomire u pogledu stvorenja, to
ne znači da se ne mogu pomiriti u pogledu Stvoritelja, jer ništa nije slično
(kao) Allahu."
Fetava Ibn 'Usejmin, 4/287.
Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/40865
Izvor: http://islamqa.info/en/40865