utorak, 4. veljače 2014.

Kako objasniti Ši'izam djetetu

Pitanje:

Imam nećaka koji ima osam godina, on je došao i pitao me ko su Šije.Nisam znala šta da mu kažem, pa sam mu rekla da će saznati kada odraste. Ali mu se taj odgovor nije svidio. Kada mu je moj drugi nećak koji ima deset godina rekao ja sam sunija, on mu je odgovorio ja sam šija. Kako da mu odgovorim na način koji odgovara njegovom uzrastu i da ga uvjerim.


Odgovor:

Hvala pripada Allahu.

Ako dijete upita o Šijama, reći će mu se da su to osobe koje su loše, oni rade grijehe i loše stvari, oni potvaraju ashabe i žene našeg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji su najbolji ljudi poslije poslanika, i mi ih ne volimo zbog toga. Ako ih je vidio na TV-u oko kaburova i šta rade na dan Ašure, može mu se reći da ono što oni rade nije dozvoljeno, i da mi ne obožavamo osim Allaha jedinog; ne padamo na sedžu ni jednom kaburu niti nečemu što je On stvorio, i ne siječemo sebe i svoju djecu. Tako će dijete razumjeti da su to loši ljudi, štoviše da su u zabludi i da su skrenuli. Količina informacija koja se daje djetetu treba odgovarati nivou njegovog shvatanja.

Da bi popravili ono što je bilo, trebate reći djetetu: "Mi smo sunnije, mi slijedimo sunnet Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i mi ne uvodimo novotarije u vjeru. Mi ne radimo ono što ove osobe rade." Ako dijete ima dostupno da gleda neke zablude koje oni rade, onda to obavezno treba biti popraćeno jasnim upozorenjem na njih. Takođe možete pogledati na neke vjerodostojne web stranice koje upozoravaju na Šije i koje objašnjaju zašto su oni u zabludi.

A Allah zna najbolje.

Odgovorio: Šejh Muhammed Salih el-Munedždžid