ponedjeljak, 17. veljače 2014.

Ona traži savjet jer se pridržaje sunneta pa je zbog toga nazivaju ekstremistom



Pitanje:
 
Rođena sam kao muslimanka, osim namaza bila sam neznalica po pitanju svih stvari, sada Allahovom milošću otvorila sam oči i počela sam postupati u skladu sa Kur'anom i sunnetom što više mogu, ali sam sada izgubila sve prijatelje koji su također muslimani, koje sam imala prije, oni nisu nešto posebno pobožni niti znaju mnogo o vjeri. Ja i moj muž smo postali stranci u našoj čitavoj državi, prijatelji me više ne zovu. Moj otac i majka, kao i sestra od muža nas nazivaju "vehabijama", kao i moji rođaci. Moja majka mi je rekla da nema mnogo vremena još i da joj nije bitno sve dok joj sva djeca klanjaju. Većina ljudi se ismijava sa mojim hidžabom, što je veoma tužno, jer ja živim na malom otoku u Indijskom okeanu na kome su sve muslimani. Moja zemlja je Republika Maldivi. Ja sam veoma usamljena i tužna, recite mi šta da radim jer se osjećam tako usamljeno i napušteno. Veoma je tužno kada izgubite sve prijatelje koje ste imali. Možete li mi, molim vas, dati dobar savjet kako da postupam u ovoj situaciji. Trudim se mnogo da govorim svojoj porodici o sunnetu i jedini odgovor koji sam dobila jeste da sam izgubila svoju vjeru i da sam "vehabija", i da je to put "vehabija".


Odgovor:

Hvala pripada Allahu.

Prvo:
Molimo Allaha da riješi tvoju nevolju i da ti olakša, i da ti pomogne da Mu se pokoravaš i da Ga obožavaš ispravno. Znaj da je ta pojava, da ste stranci u društvu dobar znak za vas, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Islam je počeo kao nešto strano, i ponovo će se vratiti da bude nešto strano, pa blago li se strancima." Muslim, 145.

Riječ 'tuba' (prevedeno kao 'blago li se') ima mnogo značenja, kao dobro i ponos, veliko drvo u Džennetu, sreća i uživanje, i mnoga druga značenja, koja su sva uključena ovdje.

Es-Sindi, rahimehullahu te'ala, je rekao:

" 'Strano' jer su njegovi sljedbenici u malom broju. Osnovno značenje riječi garib (stranac) jeste onaj koji je daleko od svoje kuće. 

'I ponovo će se vratiti da bude nešto strano' znači da će se njih mali broj pridržavati toga i potpomagati druge u tome, čak i ako su muslimani mnogobrojni.

'Tuba' je iz korijena tajjib (dobro), protumačeno je da se odnosi na Džennet ili na veliko drvo u njemu.

Ovo podrazumijeva da će onaj koji podržava islam i pokorava se njegovim propisima možda morati napustiti svoju kuću i biti strpljiv u teškoćama toga što je daleko od svoje kuće, kao što je bio i slučaj u njegovom početku."
Šerh Sunen Ibn Madže, hadis broj 3986.

Drugo:
Imate najbolji primjer u Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem. On je donio svjetlo ljudima, ali su oni ustrajavali da ostanu u tami kufra i neznanja. Optužili su ga da je vračar, prorok i luđak, ali on je bio strpljiv u pozivanju njih, koristeći razne metode u pozivanju pojedinaca i grupa, pozivajući tajno i javno, sve dok nije postigao veliki uspjeh. Isto tako, da'ije koji su došli poslije njega pozivali su kafire u islam, i pozivali su griješnike u pokornost, i pozivali su novotare sunnetu. Mnogi od njih su prolazili kroz teškoće, ali ih to nije zaustavilo da ustraju u pozivanju. Da nije toga, islam nebi došao u tvoju zemlju, u Maldive!

Razmisli o ovim primjerima, i radi ono što su oni uradili, i budi strpljiva kao što su i oni bili, kako bi postigla Allahovo zadovoljstvo. To što se sa tobom ismijavaju i nazivaju te 'vehabijom', to su govorili i oni koji su bili prije njih, i budale to i dalje ponavljaju za one koji pozivaju sunnetu, ali to njima ne šteti niti će ih natjerati da prestanu dostavljati Allahovu vjeru.

Treće:
Uz to da si strpljiva u pozivanju, savjetujemo ti da izabereš mudre osobe među drugim ženama i među tvojom rodbinom da bi dostavila Allahovu vjeru njima i da ih podsjetiš na istine islama, jer su ljudi sretni što pripadaju islamu, ali ih to ne sprećava da slijede sunnet, ali ima mnogo drugih prepreka koje ih sprečavaju da dođu na istinu, kao što su zabudjeli učenjaci i pozivači u novotarije, ili sumnjivi argumenti, strasti i prohtjevi, itd. Isto tako može biti zbog toga što mi ne uspijevamo da im prenesemo poruku islama, ili nemamo mudar način da to uradimo.

Moraš biti blaga i strpljiva, izabrati najmudrije ljude, i obratiti se njima uljudno. Koristi različita sredstva kao audio kasete, video predavanja i knjige, i moguće je da ćeš vidjeti dobre rezultate.

Četvrto:
Pokušaj da tvoja kuća bude mjesto da've za okolicu. Počni sa mužem i djecom, tako da će ta kuća postati izvog blagoslova za sve ljude. Sjeti se da je naša majka Hadidža bint Huvejlid bila prva u ovome ummeta da postane muslimanka, i bila je prva koja je podržala Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u prenošenju poruke i pozivanju njenih kćerki u islam. Njena kuća je prva kuća koja postala muslimanska, i iz nje poziv dobra se raširio u sve dijelove zemlje, pa budi kao ona i slijedi njen primjer.

U odgovoru na pitanje br. 9380 pronaći ćete više savjeta i prijedloga, za koje se nadamo da ćete pročitati. Nema potrebe da ih ponavljamo ovdje.

A Allah je izvor sve snage.

Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/45532