subota, 8. veljače 2014.

Da li se muž mora brinuti da je njegova žena sretna?



Pitanje:
 
Koje su dužnosti muža prema supruzi, da li se treba brinuti da je ona sretna ili ne? Moj muž ponekad me ne tretira kao da sam član porodice. Uvijek se samo brine o tuzi i sreći njegovih roditelja i sestara. Želim da se ophodi prema meni i da me voli kao i svoju porodicu. Možete li mi, molim vas, dati neko objašnjenje da mu mogu reći da i mene voli i da se brine o meni?


Odgovor:

Hvala pripada Allahu.

Muž se mora ophoditi prema supruzi na dobar i blag način, i da troši za njezinu hranu, piće, odjeću i smještaj, jer je Allah rekao (prijevod značenja):

"S njima lijepo živite! " [En-Nisā'  4:19]

"One imaju isto toliko prava koliko i dužnosti, prema zakonu – samo, muževi imaju prednost pred njima za jedan stepen. – A Allah je silan i mudar." [El-Bekare  2:228]

Ahmed (20025) i Ebu Davud (2142) prenose da je Muavija ibn Hajdah, radijallahu anhu, rekao: "Rekao sam: 'O Allahov Poslaniče, koja su prava naših žena kod nas?' On je rekao: 'Da je hranite kada sebe hranite, da je odjevate kada sebe odjevate, da je ne udarate po licu, da je ne proklinjete i da je ne izbjegavate osim u kući.' "

Šejh Albani je u Sahih Ebi Davud, rekao za ovaj hadis da je hasen sahih.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, oporučio je lijepo ophođenje prema ženama u više hadisa. Tako da se muž mora bojati Allaha u pogledu svoje žene, i da svakoj osobi daje njegova ili njena prava. Poštivanje roditelja i spajanje veza nisu u koliziji sa time da se lijepo ophodi prema supruzi, da je poštuje i da se brine o njoj. Najbolje što se može spomenuti na ovu temu jesu riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Najbolji od vas su oni koji su najbolji prema svojoj porodici, a ja sam najbolji prema svojoj porodici." Tizmizi, 3895 i ibn Madže, 1977. Šejh Albani ga je ocijenio kao sahih u Sahih et-Tirmizi.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je postavio kriterij - da je najbolji onaj koji je najbolji prema svojoj porodici. Ko god želi da bude od najboljih muslimana neka onda bude ljubazan prema svojoj porodici, što podrazumijeva da bude ljubazan prema ženi, djeci i rodbini.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Nećete ništa udijeliti tražeći time Allahovo lice, osim da ćete biti nagrađeni za to, pa i za zalogaj koji stavite u usta svoje supruge." Buharija, 56.

Ti bi trebala potražiti razloge koji su prouzrokovali takvo manjkavo ponašanje muža  prema tebi; možda je to zbog nedostataka sa tvoje strane u pogledu poštivanja njegovih prava; možda mu ne pridaješ pažnju, ili mu se ne uljepšavaš, ili ne žuriš  da ispuniš njegove potrebe.

Trebala bi biti više strpljiva, jer je veliko dobro u strpljivosti i za nju dolazi velika nagrada.
Allah kaže (prijevod značenja):

"i budite strpljivi, jer Allah je, zaista, na strani strpljivih." [El-Enfāl  8:46]

"...ko se bude Allaha bojao i ko strpljiv bude bio – pa, Allah, uistinu, neće dopustiti da propadne nagrada onima koji dobra djela čine." [Jūsuf  12:90]

"Zato budi strpljiv, ishod će, zaista, u korist čestitih biti." [Hūd  11:49]

Molimo Allaha da popravi naše stanje i stanja svih muslimana.

A Allah zna najbolje.

Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/43166