Pitanje:
Da li će svi muslimani, uključujući licemjere,
oni koji nisu klanjali i koji su činili širk, ući u Džennet nakon što provedu
neko vrijeme u Džehennemu?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Trebao razumjeti osnovno pravilo po
ovom pitanju, pitanje ulaska u Džennet i vječnog boravka u Vatri. To je
jednostavna stvar koja je objašnjena u kratkom hadisu koji je zabilježio Muslim
u svome Sahihu (135) od Džabira, radijallahu anh, da je rekao: „Došao je čovjek
kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao: 'Koja su dva djela koja
čine ulazak u Džennet ili Džehennem neizbježnim?'
On je rekao: 'Ko god ne bude Allahu
širk činio uće u Džennet, a ko umre čineći širk Allahu ući će u Džehennem.'“
Kaže Nevevi, rahimehullahu te'ala: „Što
se tiče riječi: 'Koja su dva djela koja čine ulazak u Džennet ili Džehennem
neizbježnim?' Ono što se misli su osobina zbog koje će sigurno ući u Džennet i
osobina zbog koje će sigurno ući u Džehennem.“
Hadis pojašnjava da razlog zbog kojeg
će čovjek sigurno ući u Džennet jeste da umre na vjerovanju u Tevhid, a ono
zbog čega će sigurno biti vječno u Džehennemu jeste ako umre u širku.
To je konačni princip koji je poznat i
utvrđen u islamu. Potvrđen je mutevatir predajama. Allah, subhanehu ve te'ala,
kaže:
„Allah neće oprostiti da Mu se neko
drugi smatra ravnim, a oprostiće manje grijehove od toga kome On hoće. A onaj
ko drugog smatra Allahu ravnim čini, izmišljajući laž, grijeh veliki.“ (Prijevod značenja En-Nisā', 48)
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,
je objasnio u hadisu o šefa'atu, stanje griješnika u Džehennemu, i objasnio je
da niko neće biti izveden iz njega osim onih koji su umri vjerovajući u Tevhid
i izgovorili šehadet (La ilahe illellah), i koji su u svojim srcima imali trun
vjere: „Bit će izveden iz Vatre svatko ko je rekao: ' La ilahe illellah (Nema
pravog boga osim Allaha)' i koji ima u srcu dobra koliko je zrno ječma. Onda će
biti izveden iz Vatre svatko ko je rekao: 'La ilahe illellah' i koji ima u srcu
dobra koliko je zrno pšenice. Onda će biti izveden iz Vatre svatko ko je rekao:
'La ilahe illellah' i koji ima u srcu dobra koliko je veličina malog mrava.“
Zabilježili su ga Buharija (6861) i Muslim (285).
Na osnovu toga, možemo vidjeti stanje
ovih koji su pomenuti u pitanju.
- Ako
je osoba upala u veliki širk, bilo da je u osnovi mušrik kao što su jevreji,
kršćani, budisti i druge vrste nevjernika, ili da je bio musliman koji je se
odmetnuo od islama time što je upao u šrik – kao što je spomenuto u pitanju –
onda njegova tvrdnja da pripada islamu ili to što ima muslimansko ime neće mu
koristiti, niti će dobra djela koja je uradio itd., ako je upao u veliki širk i
umro a nije se pokajao. Allah, subhanehu ve te'ala kaže:
„A tebi, i onima prije tebe objavljeno je: 'Ako budeš druge Allahu ravnim smatrao, tvoja djela će, sigurno, propasti, a ti ćeš izgubljen biti.' Nego, Allahu se jedino klanjaj i budi zahvalan!“ (Prijevod značenja Ez-Zumer, 65-66)
- Onaj
koji nikako ne klanja, bilo u kući ili u džamiji, i ne ide na Džumu niti na
namaze u džematu, on je također učinio svoju knjigu djela ništavnom i pao je u
kufr time što ne klanja nikako. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,
je rekao: „Ugovor između nas i njih je namaz, pa ko ga ostavi je
uznevjerovao.“ Zabilježili su ga Tirmizi (2545) i En-Nesai (459). Šejh
Albani ga je ocijenio sahihom.
Za više informacija o kufru onoga ko ne klanja pogledajte odgovor na pitanje pod brojem 5208.
- Što
se tiče licemjera, ono na što se misli su osobe koje pri sebi imaju veliko
licemjerstvo, uglavnom oni koji vanjštinom pokazuju da su vjernici, a ustvari u
srcu su nevjernici skrivajući to od ljudi, oni će biti na gorem stepenu od
nevjernika i mušrika. Njihova završnica će biti u najdonjim stepenima
Džehennema, kao što je Allah, subhanehu ve te'ala, rekao:
„Licemjeri će na samom dnu Džehennema biti i ti im nećeš zaštitnika naći.“ (Prijevod značenja En-Nisā', 145)
- Ali ako ste pod licemjerima mislili na one koji padnu u neka djela licemjerstva, kao što je laž ili pronevjera povjerenja ili kršenje obećanja; ili da je upao u neki mali širk, kao što je da radi djela da bi ga drugi vidjeli ili da se zaklinje nekim mimo Allaha; ili osoba koja je upala u neki veliki ili mali grijeh – takva osoba ne postaje nevjernik samim činjenjem tog djela. To ga ne izvodi van okvira islama i neće vječno biti u Džehennemu zbog toga, ako umre kao vjernik u Tevhid. Nego, on je pod Allahovom voljom: ako On hoće kaznit će ga zbog njegovih grijeha, onda ga uvesti u Džennet zbog toga što je vjerovao u Tevhid, ili će mu se smilovati na samom početku i uvesti ga u Džennet i oprostiti mu grijehe koje je uradio. Buharija (6933) i Muslim (1659) prenose od Ebu Zerra, radijallahu anh, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Došao mi je Džibril u strani El-Harre i rekao: 'Obraduj svoj ummet da će svako ko umre a ne bude širk Allahu činio ući u Džennet.' Rekao sam: 'Džirile, čak i ako bude krao i blud činio?' Rekao je: 'Da.' Rekao sam: 'Čak i ako krade i čak ako čini zinaluk.' Rekao je: 'Da.' Rekao sam: 'Čak i ako krade i čak ako čini zinaluk.' Rekao je: 'Da, čak i ako bude pio alkohol.'“
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/147996
Izvor: http://islamqa.info/en/147996