Pitanje:
Možete li mi dati nekoliko citata iz Kur'ana i sunneta o važnosti hidžaba za
ženu?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Ajeti koji govore o hidžabu:
1. Allah kaže:
"A reci vjernicama neka obore poglede
svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od
ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela
svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu
samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili
sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj, ili sinovima
braće svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljicama svojim, ili
robinjama svojim, ili muškarcima kojima nisu potrebne žene, ili djeci koja još
ne znaju koja su stidna mjesta žena; i neka ne udaraju nogama svojim da bi se
čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju. I svi se Allahu pokajte, o vjernici,
da biste postigli ono što želite." (Prijevod
značenja En-Nur, 24:31)
2. Allah kaže:
"A starim ženama koje više ne
žude za udajom nije grijeh da odlože ogrtače svoje, ali ne pokazujući ona
mjesta na kojima se ukrasi nose; a bolje im je da budu krjeposne. Allah sve
čuje i zna." (Prijevod značenja En-Nur, 24:60)
"Starim ženama" tj. onima koje više nemaju
menstrualnog ciklusa, pa više ne mogu zatrudnjeti ili imati djece.
Ispod ćemo vidjeti riječi Hafse bint Sirin i kako je ona
protumačila ovaj ajet.
3. Allah kaže:
"Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima
svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako će se
najlakše prepoznati pa neće napastvovane biti. A Allah prašta i samilostan
je." (Prijevod značenja El-Ahzāb, 33:59)
4. Allah kaže:
"O vjernici, ne ulazite u sobe Vjerovjesnikove, osim
ako vam se dopusti radi jela, ali ne da čekate da se ono zgotovi; tek kad
budete pozvani, onda uđite, i pošto jedete, raziđite se ne upuštajući se jedni
sa drugima u razgovor. To smeta Vjerovjesniku, a on se stidi da vam to rekne, a
Allah se ne stidi istine. A ako od njih nešto tražite, tražite to od njih iza
zastora. To je čistije i za vaša i za njihova srca. Vama nije dopušteno da
Allahova Poslanika uznemirujete niti da se ženama njegovim poslije smrti
njegove ikada oženite. To bi, uistinu, kod Allaha, bio velik grijeh!"
(Prijevod značenja El-Ahzāb, 33:53)
Što se tiče hadisa:
1. Prenosi se od Safijje bint Šejbe da je Aiša, radijallahu
anha, govorila: "Kada su objavljeni ajeti: 'i neka vela svoja spuste na džujubihinne
(tj. svoja tijela, lica, vrat i grudi)' -
uzeli su svoje izare (vrsta ogrtača) i pocijepale ih s krajeva i time pokrile
svoja lica." Zabilježio ga je Buharija (4481), a sljedeći
rivajet bilježi Ebu Davud (4102):
"Allah se smilovao ženama muhadžira. Kada je Allah
objavio riječi: 'i neka vela svoja spuste na džujubihinne (tj. svoja tijela,
lica, vrat i grudi)', pocijepale su najdeblji dio
svog ogrtača i time pokrile svoja lica."
Ovaj hadis jasno spominje kako su ove ashabijke razumjele
ovaj ajet "i neka vela svoja spuste na džujubihinne (tj. svoja tijela,
lica, vrat i grudi)" - a to je da se pokriju lica,
pa su pocijepale svoje ogrtače i time pokrile svoja lica, pokoravajući se time
Allahovoj naredbi kada je rekao: "i
neka vela svoja spuste na džujubihinne (tj. svoja tijela, lica, vrat i
grudi)" što znači da pokriju lica. Na
osnovu toga, osoba koja je zdrave pameti će shvatiti da ženino praktikovanje
hidžaba i pokrivanje lica pred muškarcima je utemeljneno na vjerodostojnom
sunnetu koji pojašnjava Allahovu knjigu. Aiša, radijallahu anha, je pohvalila
te žene jer su požurile da se pokore Allahovoj naredbi u Njegovoj knjizi.
Poznate je da se njihovo razumijevanje riječi "i
neka vela svoja spuste na džujubihinne (tj. svoja tijela, lica, vrat i
grudi)" i to da se ajet odnosi na lice dolazi od
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jer je on bio prisutan i one su ga
pitale za sve što nisu razumile o svojoj vjeri. Allah kaže:
"A tebi objavljujemo Kur'an da bi objasnio
ljudima ono što im se objavljuje, i da bi oni razmislili." (Prijevod
značenja En-Nahl, 16:44)
Ibn Hadžer kaže u Fethu-l-Bariju: "Postoji predaja od
Ibn Ebi Hatima od Abdullaha ibn Osmana ibn Hajsema od Safije koja ovo
pojašnjava. Ova predaja je: 'Spomenule smo žene kurejšija i njihove vrline u
prisustvu Aiše, radijallahu anha, i ona je rekla: 'Žene kurejšija su dobre, ali
tako mi Allaha nisam vidjela boljih od žena ensarija, ili da je neko jače
vjerovao u Allahovu knjigu ili da je ima više ubjeđenja u Objavu. Kada je
objavljena sura En-Nur - ' i neka vela svoja spuste na džujubihinne
(tj. svoja tijela, lica, vrat i grudi)' - njihovi ljudi su im
došli i proučili im ono što je objavljeno, i nije bilo ni jedne žene od njih
koja nije otišla do svog ogrtača, a sljedeće jutro su klanjale umotane kao da
su im vrane na glavama.'' Također je jasno prenešeno u predaji kod Buharije koja
je spomenuta iznad, gdje vidimo Aišu, radijallahu anha, koja je bila puno učena
i pobožna, da ih hvali na ovaj način i gdje kaže da nije vidjela žene koje su
jače vjerovale u Allahovu knjigu ili da su imale više ubjeđenja u Objavu. Ovo
jasno ukazuje da su iz ovog ajeta razumjele - i neka vela svoja spuste na džujubihinne
(tj. svoja tijela, lica, vrat i grudi)' - da
je obavezno da pokriju svoja lica i da je to proizašlo iz njihovog vjerovanja u
Allahovu knjigu i ubjeđenja u Objavu. Također ukazuje da je ženino nošenje
hidžaba pred muškarcima i pokrivanje lica vid vjerovanja u Allahovu knjigu i
ubjeđenje u Objavu. Zaista, vrlo je čudno da neki od onih koji tvrde da imaju
znanje da kažu da nema ništa u Kur'anu i sunnetu da žene moraju pokriti svoje
lice pred muškarcima koji joj nisu mahremi, iako su ashabijke to uradile iz
pokornosti prema Allahovoj naredbi u Njegovoj knjizi, zbog ubjeđenja u Objavu,
i da se ovo značenje još više pojačava u sunnetu, kao u predaji kod Buharije
koja je spomenuta iznad. Ovo je od najjačih dokaza da su sve muslimanke
obavezne nositi hidžab."
Adva'u-l-Bejan, 6/594-595.
2. Prenosi se od Aiše, radijallahu anha, da su žene
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, izlazile po noći u El-Menasi' (poznato
mjesto u pravcu Bekije) da bi vršile nuždu, a Omer, radijallahu anh, je govorio
Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: "Neka se tvoje žene pokriju."
Ali Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije to uradio. Jedne noći Sevda
bint Zem'ah, radijallahu anha, žena Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem,
izašla je u jacijsko vrijeme, a bila je visoka žena. I Omer joj je doviknuo:
"Prepoznali smo te, o Sevda!" nadajući se da će hidžab biti
objavljen, pa je Allah objavio ajete hidžaba.
Zabilježili su ga Buharija (146) i Muslim (2170).
3. Prenosi se od Ibn Šihaba da je Enes, radijallahu anh,
rekao: "Ja sam najučevniji od ljudi po pitanju hidžaba. Ubejj ibn Ka'ab me
je pitao o njemu. Kada je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, oženio Zejneb
bint Džahš, koju je oženio u Medini, pozvao je ljude na jelo nakon što je Sunce
skočilo. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je sjeo i neki su ljudi
sjeli oko njega nakon što su ljudi otišli, dok Allahov Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, nije ustao i malo hodao, i ja sam hodao sa njim, dok nije
došao do vrata od Aišine sobe. Onda je pomislio da su ljudi otišli pa je se
vratio, a i ja sam se vratio sa njim, i bili su otišli. Onda je stavio zastor
između sebe i mene pa su ajeti hidžaba objavljeni."
Zabilježili su ga Buharija (5149) i Muslim (1428).
4. Prenosi se od 'Urve da je Aiša, radijallahu anha, rekla:
"Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bi klanjao sabah a žene
vjernika bi klanjale sa njim, ogrnute svojim ogrtačima, ondah bi se vraćale
kućama i niko ih ne bi prepoznao."
Zabilježili su ga Buharija (365) i Muslim (645).
5. Prenosi se da je Aiša, radijallahu anha, rekla: "Jahači
bi prolazili kraj nas kada smo bile u ihramima sa Allahovim Poslanikom,
sallallahu alejhi ve sellem, i kada bi se oni približili mi bi svojim
džilbabima preko glava prekrile svoja lica, a kada bi prošli mi bi ih opet
otkrili."
Zabilježili su ga Ebu Davud (1833), Ibn Madže (2935); Ibn
Huzejme (4/203) ga je ocijenio sahihom, kao i Albani u Kitab Džilbab el-Mer'eh
el-Muslimeh.
6. Prenosi se da je Esma bint Ebu Bekr, radijallahu anhuma,
rekla: "Mi bismo prekrivale svoja lica pred muškarcima."
Zabilježili su ga Ibn Huzejme (4/203), Hakim (1/624). On ga
je ocijenio sahihom i Zehebi je se složio s njim. Također ga je i Albani
ocijenio sahihom u Džilbab el-Mer'eh el-Muslimeh.
7. Prenosi se da je Asim el-Ahvel rekao: "Ulazili smo
kod Hafse bint Sirin koja je stavila svoj hidžab i time pokrila i lice, i mi
bismo joj govorili: 'Allah ti se smilovao. Allah kaže: 'A
starim ženama koje više ne žude za udajom nije grijeh da odlože ogrtače svoje,
ali ne pokazujući ona mjesta na kojima se ukrasi nose.
(Prijevod značenja En-Nur, 24:60)'' A ona bi nama rekla: 'A šta dolazi nakon
toga?' - 'a bolje im je da budu krjeposne.' A ona
bi rekla: 'To potvrđuje ideju hidžaba.'"
Zabilježio ga je El-Bejheki (7/93).
Za više informacija, molimo vas da pogledate pitanje pod
brojem 6991.
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/13998
Izvor: http://islamqa.info/en/13998