Pitanje:
Oženio sam rodicu sa majčine strane prije mjesec i po, i ne
osjećam se sretno sa ovim brakom, jer ne pokazuje poštovanje prema meni i mnogo
izlazi iz kuće posjećujući svoju rodbinu. Također, ona mi se ne pokorava u
nekim stvarima. Neki dan je reka: "Želim zaseban stan." Imajte na umu
da živim zajedno sa svojim bratom, njegovom ženom i svojom sestrom, i svi su
sretni što živimo zajedno i što smo zajedno kao jedna porodica. Ja sam joj se
zakleo da ću joj ispuniti zahtjev, ali da treba da se strpi neko vrijeme. Ali
ona je to odbila i otišla je kući svoje porodice. Vijest o tome da moja žena
želi da ja i moj brat živimo razdvojeno došla je do moje majke, koja je rekla:
"Ako se odijeliš u zasebnu kuću sa svojom ženom nikada neću ući u tu kuću,
niti će tvoj brat, niti iko iz porodice." Sada sam u lošoj situaciji.
1. Da li da budem nepkoran majci, i poslušam ženu? Imajte na umu da moja žena nije navela pri bračnom ugovoru da želi odvojen smještaj, samo je navela da želi završiti školovanje.
2. Moja porodica želi da je razvedem i da uzmem nazad svoj novac, jer je ona namjerno nepokorna.
3. Moja porodica i moj narod smatra da je sramota da napustim kuću u kojoj živim zajedno sa svojim bratom.
Moje pitanje jeste: Da li je moja žena ovime zaista namjerno nepokorna meni?
1. Da li da budem nepkoran majci, i poslušam ženu? Imajte na umu da moja žena nije navela pri bračnom ugovoru da želi odvojen smještaj, samo je navela da želi završiti školovanje.
2. Moja porodica želi da je razvedem i da uzmem nazad svoj novac, jer je ona namjerno nepokorna.
3. Moja porodica i moj narod smatra da je sramota da napustim kuću u kojoj živim zajedno sa svojim bratom.
Moje pitanje jeste: Da li je moja žena ovime zaista namjerno nepokorna meni?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Prvo:
Odnos između muža i žene treba biti zasnovan na lubavi i ljubaznosti, pogotovo ako su rođaci, tako da su prava rodbine vezana sa pravima braka. Obje strane bi se trebale da uspostave ovakvu vezu.
Odnos između muža i žene treba biti zasnovan na lubavi i ljubaznosti, pogotovo ako su rođaci, tako da su prava rodbine vezana sa pravima braka. Obje strane bi se trebale da uspostave ovakvu vezu.
Sve što se desi od lošeg odnosa među supružnicima može biti
i zbog muža i zbog žene, ili zbog njih oboje. Na osnovu toga, trebaš potražiti
uzroke njenog manjka poštovanja prema tebi, ili tome što se ne pokorava tvojim
naredbama, i trebaš težiti da to riješiš.
Neke žene koje su tek udate ne shvataju važnost toga da se
pokoravaju mužu, i ne razumiju koncept kavvameta (da je muž glavni u
porodici i da je zadužen da se brine za porodicu), da je to samo uloga muža.
Tako da trebaju vremena da to razumiju, i možda trebaju nekoga da im to objasni
i da ih poduči. Možda bi se trebao potpomoći sa nekim kasetama i knjigama koje
govore o odnosu supružnika i temeljima uspjeha tog odnosa.
Istovremeno, neki muževi pretjeraju pa žele da im se žene
pokoravaju u baš svemu, pa ako se žena pobuni o nečemu ili da prijedlog, ili je
malo zakasnila da uradi ono što joj je naredio, on je optužuje da mu se
namjerno suprostavlja, da je nepokorna i da se suprostavlja Allahovim
propisima, i da ga ne poštuje.
Muž se nikada ne treba ophoditi prema ženi kako bih se
ophodio prema svome robu, žena ima pravo da je poštuje i da se savjetuje sa
njome, da iznese svoje mišljenje i da razgovaraju o stvarima da bi time došli
do odluke koja je najbolja.
Drugo:
Žena ima pravo da živi u odvojenom smještaju sa svojim mužem i djecom, i da ga ne dijeli sa bilo kime, bio to otac, majka ili rođak.
Žena ima pravo da živi u odvojenom smještaju sa svojim mužem i djecom, i da ga ne dijeli sa bilo kime, bio to otac, majka ili rođak.
Ovo je stav većine hanefija, šafija i hanbelija. Također ima
pravo da odbije da živi sa njegovim ocem, majkom ili njegovom braćom i
sestrama.
El-Keasani u Bedaiu' Sanai' (4/24) , kaže: "Ako muže
želi da je natjera da živi sa svojim
inoćama ili sa njegovim roditeljima, kao što je njegova majka, sestra ili
kćerka od druge žene ili njegova rodbina, i ona to odbije, onda on joj mora
obezbijediti odvojen smještaj, jer joj oni mogu smetati ili joj naštetiti ako
budu živjeli zajedno, samo njeno odbijanje da žive zajedno upućuje da joj to
smeta ili da joj nanose štetu. I zato što on treba da ima slobodu da ima odnos
sa njome, ili da bude intiman sa njome u svakom trenutku, a to se ne može
deseiti ako ima treća osoba koja živi sa njima."
Šejhu-l-islam Ibn Tejmijje je dao prednost mišljenju da ako
je muž siromašan ili nije u stanju da obezbijedi odvojen smještaj svojoj ženi, da
ona nema pravo da traži od njega nešto što joj ne može obezbijediti. Ovo je
zabilježeno u Metabil uli en-Nuha (5/122). Nego, ona to treba strpljivo
podnositi dok mu Allah ne podari sredstva.
Da sumiramo: Odvojen stan je pravo žene, čak i ako to nije
navela u bračnom ugovoru, i ima pravo da to traži, i zbog toga se neće smatrati
da je nepokorna mužu. Uobičajeno mišljenje među nekim ljudima, da je ovo razdor
između braće, nije tačno, jer ovo je šerijatsko pravo žene, i to ide u korist
oba supružnika, jer sprečava miješanje muškaraca i žena i čuva njihove poglede
od onoga što je zabranjeno. Tužno je to, da u mnogim kućama gdje ima više
porodica, da muž gleda u ženu svoga brata, i da se rukuju ili da se osamljuju,
što može odvesti do ljubomore, zavisti, svađe i rastave. Također može biti
rasprave oko djece (čije je dijete op. pre.). Bez sumnje čovjek je stranac
(nije mahrem) za ženu svoga brata, tako da mu nije dozvoljeno da se rukuje sa
njome, da se osamljuje sa nome, ili da je gleda, osim ako joj je mahrem sa neke
druge strane, kao što je dojenje.
Onaj ko pogleda u ove domove gdje žive više porodica,
uvidjet će mudrost onoga što su rekli učenjaci, a to je da žena treba da ima
odvojen smještaj, jer u mnogim ovim domovima ima razlika među suprugama i
između muža i njegovog brata, i između supruge i njegove majke, i tako dalje,
kao i što su mnoge loše stvari koje su u suprotnosti sa islamom.
Na kraju, ono što te savjetujemo jeste da se potudiš da
pomiriš svoju suprugu sa svojom majkom i porodicom, i da svima daš prava koja
im pripadaju. Daj svojoj ženi pravo na odvojen smještaj, i nije bitno ko će se
naljuti zbog toga što vi imate odvojen dom, jer to što radiš nije zabranjeno.
Ali moraš ustrajavati da spajaš rodbinske veze sa svojom rodbinom, majkom i
braćom.
Ako ne možeš obezbijediti odvojen smještaj za svoju ženu u
ovome trenutku, ona joj se možeš zakleti i savjetovati je da bude strpljiva dok
te Allah ne učini neovisnim iz svoga obilja.
Molim Allaha, neka je uzvišen i savršen od svake mahane, da
vas pomiri i ujedini, i da poveća ljubav i privrženost među vama.
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/94965
Izvor: http://islamqa.info/en/94965