nedjelja, 13. travnja 2014.

Da li je pokrivanje obavezno samo za lijepe žene ili za sve


Pitanje:
Da li je hidžab obavezan ili je to samo nešto dodatno (ko hoće više)? Ako je obavezan, da li je obavezan samo za privlačne i lijepe žene ili za sve muslimanke?


Odgovor:
Hvala pripada Allahu.

Hidžab je obavezan za sve muslimanke koje su dostigle spolnu zrelost (pubertet). U odgovoru na pitanje 12525 pronaći ćete objašnjenje da je lice avret. Već smo naveli dokaze o obaveznosti pokrivanja lica u pitanjima pod brojevima 21134 i 21536. U odgovoru na pitanje pod brojem 11774 pronaći ćete detaljnje dokaze o obaveznosti hidžaba za sve žene. Opća naredbase  vidi u ajetu, Allah kaže:

"Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se (tj. da se zastru u potpunosti osim očiju da vide put). Tako će se najlakše prepoznati (kao časne žene) pa neće napastvovane biti. A Allah prašta i samilostan je." (Prijevod značenja El-Ahzāb, 33:59)

Žene muhadžira i ensarija su se pokorile naredbi:

Aiša, radijallahu anha, je rekla: "Allah se smilovao prvim muhadžirkama. Kada je Allah objavio ajet: '...i neka vela svoja spuste na džujubihinne (tj. svoja tijela, lice, vrat i grudi). (Prijevod značenja En-Nūr, 24:31)' pocijepale su svoje haljine i pokrile su svoja lica (akhtemernne) s time."Buharija, 4480; Ebu Davud, 4102.

Ono što se misli pod akhtemernne je pokrivanje lica, kao što je Hafiz ibn Hadžer rekao u Fethu-l-Bariju, 8/490.

Prenosi od Um Seleme da je rekala: "Kada su riječi (ajet): '...i neka vela svoja spuste na džujubihinne (tj. svoja tijela, lice, vrat i grudi) (Prijevod značenja En-Nūr, 24:31)' bile objavljene, žene ensarija su izašle napolje kao da su vrane na njihovim glavama zbog njihovih ogrtača." Ebu Davud, 4101; Šejh Albani ga je ocijenio sahihom u Sahih Ebi Davud.

Bez sumnje mnoge od žena muhadžira i enrasija su bile poznate po tome da su bile lijepe, ali niko nije ni pomislio da se ovaj propis odnosi samo na njih a ne i na ostale.

Ovi hadisi pokazuju da su žene muhadžira i ensarija pokorile naredbi da pokriju lica i da to nisu razumile u kontekstu da je to samo za one koje su lijepe.

Učenjaci su objasnili da je ovaj propis općenit, tj. da se odnosi na sve žene.

U komentaru ajeta 'neka spuste haljine svoje niza se' El-Džessas el-Hanefi, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Ovaj ajet ukazuje da naređeno mladim djevojkama da pokriju svoje lice pred strancima (onima koji joj nisu mahrem) i da budu čestite kada izlaze napolje, da nebi oni koji imaju bolesna srca dobili neku nadu kada ih vide."

Ahkamu-l-Kur'an, 5/245.

Ibn Džezi' el-Kelbi el-Maliki, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Žene arapa su otkrival svoja lica kao što to rade robinje, što je bio poziv muškarcima da ih gledaju. Pa im je Allah naredio da se pokriju sa svojim džilbabima i da njima pokriju i svoja lica."

Et-Teshil li 'Ulumi-l-Tenzil, 3/144.

Šejhu-l-islam Ibn Tejmijje, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Nije dozvoljeno za ženu da otkrije svoje lice onda kada je mogu vidjeti oni kojoj joj nisu mahrem. Oni koji imaju vlast moraju naređivati ono što je dobro i zabranjivati ovo zlo i ostala zla. Ko god se ne pokori treba biti kažnjen na način da se toka okani (od ponavljanja činjenja toga)."

Medžmu'u-l-Fetava, 24/382.

Sujti, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Ovaj ajet o hidžabu se odnosi na sve žene i koji ukazuje da im je obaveza da pokriju svoje glave i lica."

'Avn el-Me'abud, 11/106.

Također pogledajte pitanje pod brojem 13646.

A Allah najbolje zna.

Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/47569