Pitanje:
Da li je hidžab obavezan ili je to samo nešto dodatno (ko hoće više)? Ako
je obavezan, da li je obavezan samo za privlačne i lijepe žene ili za sve
muslimanke?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Hidžab je obavezan za sve muslimanke koje su dostigle spolnu
zrelost (pubertet). U odgovoru na pitanje 12525 pronaći ćete objašnjenje da je
lice avret. Već smo naveli dokaze o obaveznosti pokrivanja lica u pitanjima pod
brojevima 21134 i 21536. U odgovoru na pitanje pod brojem 11774 pronaći ćete
detaljnje dokaze o obaveznosti hidžaba za sve žene. Opća naredbase vidi u ajetu, Allah kaže:
"Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima
svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se (tj. da se zastru u
potpunosti osim očiju da vide put). Tako će se najlakše prepoznati (kao časne
žene) pa neće napastvovane biti. A Allah prašta i samilostan je." (Prijevod
značenja El-Ahzāb, 33:59)
Žene muhadžira i ensarija su se pokorile naredbi:
Aiša, radijallahu anha, je rekla: "Allah se smilovao
prvim muhadžirkama. Kada je Allah objavio ajet: '...i neka vela svoja spuste
na džujubihinne (tj. svoja tijela, lice, vrat i grudi). (Prijevod značenja
En-Nūr, 24:31)' pocijepale su svoje haljine i pokrile su svoja lica (akhtemernne)
s time."Buharija, 4480; Ebu Davud, 4102.
Ono što se misli pod akhtemernne je pokrivanje lica,
kao što je Hafiz ibn Hadžer rekao u Fethu-l-Bariju, 8/490.
Prenosi od Um Seleme da je rekala: "Kada su riječi
(ajet): '...i neka vela svoja spuste na džujubihinne (tj. svoja tijela,
lice, vrat i grudi) (Prijevod značenja En-Nūr, 24:31)' bile objavljene,
žene ensarija su izašle napolje kao da su vrane na njihovim glavama zbog
njihovih ogrtača." Ebu Davud, 4101; Šejh Albani ga je ocijenio sahihom
u Sahih Ebi Davud.
Bez sumnje mnoge od žena muhadžira i enrasija su bile
poznate po tome da su bile lijepe, ali niko nije ni pomislio da se ovaj propis
odnosi samo na njih a ne i na ostale.
Ovi hadisi pokazuju da su žene muhadžira i ensarija pokorile
naredbi da pokriju lica i da to nisu razumile u kontekstu da je to samo za one
koje su lijepe.
Učenjaci su objasnili da je ovaj propis općenit, tj. da se
odnosi na sve žene.
U komentaru ajeta 'neka spuste haljine svoje niza se' El-Džessas
el-Hanefi, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Ovaj ajet ukazuje da naređeno mladim djevojkama da
pokriju svoje lice pred strancima (onima koji joj nisu mahrem) i da budu
čestite kada izlaze napolje, da nebi oni koji imaju bolesna srca dobili neku
nadu kada ih vide."
Ahkamu-l-Kur'an, 5/245.
Ibn Džezi' el-Kelbi el-Maliki, rahimehullahu te'ala, je
rekao:
"Žene arapa su otkrival svoja lica kao što to rade
robinje, što je bio poziv muškarcima da ih gledaju. Pa im je Allah naredio da
se pokriju sa svojim džilbabima i da njima pokriju i svoja lica."
Et-Teshil li 'Ulumi-l-Tenzil, 3/144.
Šejhu-l-islam Ibn Tejmijje, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Nije dozvoljeno za ženu da otkrije svoje lice onda
kada je mogu vidjeti oni kojoj joj nisu mahrem. Oni koji imaju vlast moraju
naređivati ono što je dobro i zabranjivati ovo zlo i ostala zla. Ko god se ne
pokori treba biti kažnjen na način da se toka okani (od ponavljanja činjenja
toga)."
Medžmu'u-l-Fetava, 24/382.
Sujti, rahimehullahu te'ala, je rekao:
"Ovaj ajet o hidžabu se odnosi na sve žene i koji
ukazuje da im je obaveza da pokriju svoje glave i lica."
'Avn el-Me'abud, 11/106.
Također pogledajte pitanje pod brojem 13646.
A Allah najbolje zna.
Odgovorio: Šejh Muhammed b. Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/47569
Izvor: http://islamqa.info/en/47569