Djevojka želi da
stavi nikab, pročitala je dokaze i vjeruje da je to farz, ali njen otac, koji
je veoma religiozan i prakticira vjeru, misli da je nikab mustehab (on je
proučio sve dokaze i na tome zasnovao svoje mišljenje). Zbog svojih ličnih
razloga, vjerovatno se brine za njenu sigurnost ili sumnja da joj je
namjera iskrena, on joj zabranjuje da
nosi nikab. On joj, međutim, dopušta da stavi nikab kada dovrši učenje napamet
sure El-Bekare (on misli da će mu to biti dokaz njene iskrenosti), ali ona se
brine da je to predugo i osjeća se griješnom što ga ne nosi. Ona je pokušavala
da dokaže ocu da je iskrena u tome, ali to nije bilo dovoljno. Ona ne može biti
neposlušna svome ocu, jer se brine za njegovo zdravlje, on ima srčanih problema
i stanje mu se pogorša kada je pod stresom, i njeno nošenje nikaba protiv
njegove volje može prouzrokovati da se razboli. Kada ona pokuša da ovo dostavi
do drugih žena, one osjećaju kao da ih ona vrijeđa time što podrazumjeva da su
one grešne što ne pokrivaju lice, iako ih ona ne osuđuje i govori im da ne želi
forsirati ni jednoj o njih svoje mišljenje, one to ne razumiju i smatraju da je
to sunnet. Štra treba ona učiniti? I zašto njen otac misli da je to sunnet a ne
farz, da li on ima grijeh što je u tome spriječava? Da li je haram to što radi?
Možete li mi dati neke dokaze za ovo?
Odgovor:
Zahvala pripada
Uzvišenom Allahu.
Prvo
Obaveza je da
žena pokrije lice pred ne-mahremima, prema ispravnijem mišljenju učenjaka, zbog
mnogo dokaza koji su objašnjeni u odgovoru na pitanje pod rednim brojem 11774.
Drugo
Nije dozvoljeno
da djevojka sluša svoga oca ili majku po pitanju nepokrivanja lica, jer nema
pokornosti ničemu stvorenom ukoliko to uključuje nepokornost prema Stvoritelju.
Isto tako, nije
dozvoljeno ocu da kaže svojoj kćerki da otkrije svoje lice, čak i ako on misli
da je nikab mustehab, sve dok je ona uvjerena da je to obavezno, jer je ona
dužna uraditi shodno saznanju do kog je
došla i u šta je uvjerena, i biće pitana o tome na Sudnjem danu. Osoba se neće
pomaknuti na Sudnjem danu, dok ne bude upitana o njegovom znanju i onome šta je
uradio sa njim. Ona neće biti upitana o očevom mišljenju i o onome u šta je on
vjerovao. Ako ona ne nosi nikab, ona je neposlušna svoje Stvoritelju, pa kakvo
dobro će poslušnost ocu u tom slučaju njoj donijeti?
Poslanik, neka je Allahov mir i blagoslov
na njega, je rekao:
'' Nema poslušnosti u grijašenju Allahu,
poslušnost je samo u dobru."
( bilježe Buharija, 7257; Muslim, 1840)
Treće
Ako i pretpostavimo da je mustehab a ne
vadžib da muslimanka pokrije lice pred muškarcima koji joj nisu mahrem, ni otac
niti bilo ko drugi u tom slučaju nemaju pravo da joj kažu da otkrije svoje
lice, jer bi se na taj način suprostavili pravilima I naredbama Allahovim. Kako
musliman može sebi dozvoliti da čuje naredbu Allaha I Njegovog Poslanika , a
onda izda uputstva za suprotno, I kaže nekome da ne radi ono što su Allah I
Njegov Poslanik naložili ? Allah , u prijevodu značenja kaže:
‘’ Kada Allah i
Poslanik Njegov nešto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo po svom
nahođenju postupiti.’’
(prijevod značenja sure el-Ahzab, 36.)
‘’ Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naređenju Njegovu
(Njegovom sunnetu, zabranama, djelima obožavanja, izjavama), da ih iskušenje
kakvo ne stigne(nevjerovanje, zemljotresi, ubijanje, da se nađu pod vladavinom
tiranina) ili da ih patnja bolna ne snađe.’’
(prijevod značenja sure el-Nur, 63.)
Stvar je mnogo ozbiljnija od samog pitanja
da li je nikab obaveza ili mustehab , onaj koji zabranjuje ono što su naredili
Allah I Njegov Poslanik mora preispitati svoju vjeru.
Samo zamisli, o ti koji naređuješ nešto što
je suprotno naredbni Poslanika, neka je Allahov mir I blagoslov na njega, da je
Poslanik , neka je Allahov mir I blagoslov na njega, naredio tvojoj kćerki da
pokrije lice dok si ti sjedio tu, kao nešto što je mustehab kao što ti vjeruješ
, a ne kao nešto što je obavezno. Da li bi išao suprotno naredbni Poslanika,
neka je Allahov mir I blagoslov na njega, ili bi joj rekao da sluša I povinuje
se tome?
Niti jedan vjernik nema drugog izbora osim
da sluša I pokorava se, kao što Allah kaže, u prijevodu značenja:
‘’Oni koji se Allahu i Poslaniku Njegovu budu
pokoravali, koji se Allaha budu bojali i koji od Njega budu strahovali – oni će
postići ono što budu željeli.’’
(prijevod značenja sure el-Nur, 51.)
Koja je razlika u praksi (sunnetu)
Poslanika, neka je Allahov mir I blagoslov na njega, koji smo neposredno čuli I
onog sunneta koji preneš preko pouzdanih ljudi I iz povjerljivih izvora? Zašto
bi ga poslušali u prvom slučaju a ne bi u drugom?
Četvro
Ako otac strahuje da kčerka može biti
uznemiravana ako nosi nikab, I to je strah iz opravdanih razloga, kao što je
slučaj sa muslimanskim ženama koje žive u mjestima gdje se žene koje nose nikab
maltretiraju, onda nema ništa loše u tome da joj kaže da ne nosi nikab, I u tom
slučaju ona bi trebala da ga posluša kako bi otklonila moguću štetu. Ali ako njegov trah proizilazi iz paranoje I
brige koja se ne zasniva na realnosti, onda u tom slučaju nije dozvoljeno da ga
djevojka posluša u tome da ne nosi
nikab.
Peto
Djevojka treba pokušati savjetovati svoga
oca I uvjeriti ga da ona ima slobodu da sama izabere mišljenje za koje ona
smatra da je ispravno, da li nalaženjem dokaze za to ili slijeđenjem učenjaka
kojima ona vjeruje, I nije joj dozvoljeno prema šerijatu, da napusti to
mišljenje, jer nije u skladu sa pogledima njenog oca. Isto tako, nije
dozvoljeno njemu da natjera kćerku da slijedi njegovo mišljenje, I ne
dopuštajuči joj da nosi nikab on prouzrokuje da ona padne u grijeh I
neposlušnost, da li s tim što ne nosi nikab jednom, dva ili više puta. Svaki
put kad izlazi pred muškarca koji joj nije mahrem otkrivenog lica, ona čini
grijeh time.
Možda može potražiti pomoć ljudi koji mogu
ubjediti njenog oca o tome.
Možda je jasno iz ovog odgovora da se ovdje
ne radi o ubjeđivanju njenog oca da je nošenje nikaba obaveza. To se može ili ne može postici, na osnovu
toga koliko su jasni dokazi I sredstva koja se koriste da bi ga ubjedili.
Umjesto toga problem mora biti usmjereno na to da djevojka nije dužna slijediti
mišljenje svoga oca, I nije joj dozvoljeno da napusti ono u šta je uvjerena,
zarad njegovog mišljenja, I nije njmu dozvoljeno da je natjera da slijedi
njegovo mišljenje. Nema smisla da ona upada u grijeh dok ne nauči napamet suru
El-Bekare, ili dok on ne bude siguran u iskrenost njenih namjera, jer ona je
griješna svaki put kad izlazi bez nikaba, kao što je gore navedeno.
Ako otac shvati ovo, I dopusti joj da radi
ono što ona želi, to je ono što je željela. Ako on I dalje ustraje u ne
dopuštanju, onda je osnovni princip da ona ne treba da ga posluša, kao što je
gore navedeno. Ali ako se ona boji da se otac može razboljeti jer je ona išla
protiv njegove volje, onda može otkriti svoje lice kada je sa njim, a pokriti
ga kada izlazi na svoju ruku, bez da govori njemu o tome.
Molimo Allaha da joj pomogne I učini je
postojanom.
A Allah najbolje zna.
Odgovorio: Šejh Muhammed Salih el-Munedždžid
Izvor:
http://islamqa.info/en/98382
Prevela: I.A.