četvrtak, 30. siječnja 2014.

Moja žena nije lijepa


Pitanje:

U braku sam nekoliko godina. Tokom prve dvije godine bio sam sretan u braku i volio sam svoju ženu, ali nakon toga sam osjetio da mi počinje biti omrznuta. To nije zbog vjere, jer je ona pobožna i ima lijepo ponašanje, hvala Allahu. Nego je to zbog njene ljepote, jer nije dovoljno lijepa da bi ja bio čedan i da bi obarao pogled. Bojim se da se loše ophodim prema njoj jer ponekad nisam sretan sa njome, mrštim se na nju bez razloga. Problem je u tome da ja nisam u stanju oženiti još jednu ženu jer financijski to nisam u mogućnosti. Mislio sam se zadužiti da bi se oženio, ali  bi onda živio u siromaštvu zbog duga. Pomišljao sam i da je razvedem i da je lijepo pustim, i da je zamijenim sa drugom ženom, ali imam djecu sa njome i ona me mnogo voli. Puno mislim o ovome i ne mogu da spavam, jer ne znam šta da radim. Šta mi je činiti, da vas Allah nagradi?


Odgovor:

Hvala Allahu.

Moj dragi brate, cijenim tvoje povjerenje koje imaš prema meni i molim Allaha da nas i tebe učini jakim i izdržljivim, i da nas uputi. Što se tiče tvoga pitanja, nudim ti sljedeće komentare:

1. Tvoj problem koji imaš nije u pitanju da imaš drugu ženu, ili da razvedeš prvu. Problem kao što navodiš jeste financijsko stanje. Dokle god nisi u mogućnosti da oženiš drugu ženu trebao bi zahvaljivati Allahu na ženi s kojom te je blagoslovio.

2. Kada god budeš mogao i budeš financijski spreman, pa hvala Allahu koji ti je dozvolio da imaš više žena... po mome mišljenju ovo je ženi lakše podnijeti nego razvod, pogotovo jer imaš djecu sa njome.

3. Pokušaj gledati na ovu stvar sa druge perspektive. Sigurno ćeš naći mnoge pozitivne stvari kod nje, nije sve u ljepoti, vjeruj mi. Kako se ona ophodi i kako se ponaša prema tebi, i mnoge druge stvari koje su mnogo više važnije od izgleda. S vremenom ćeš se navići na njen izgled, i njeno ponašanje prema tebi će biti bitnije.

4. Zamisli da nađeš veoma lijepu ženu i oženiš je... onda se ona počne ophoditi prema tebi na ohol i nekulturan način, ili počne puno prijetiti tebi ili tvojoj porodici, šta bi ondah uradio !?

5. Trebao bi biti objektivan i nemoj se opteretiti sa onime što ne možeš podnijeti. Pogledaj na stvar sa druge perspektive. "A ako prema njima odvratnost osjetite, moguće je da je baš u onome prema čemu odvratnost osjećate Allah veliko dobro dao." [En-Nisā' 4:19 - prijevod značenja]. I sjeti se savjeta Poslanika, sallallahu ajehi ve sellem: "Pa uzmi onu koja ima vjeru, ruke ti se oprašile (tj. imaj bereketa)!"

Molim Allaha da ti pomogne, sačuva te i učini strpjivim u slijeđenju puta dobra i istine.

Odgovorio: Šejh Ahmed El-Mukbil