Pitanje:
Moja žena je imala menstruaciju i u toku tog perioda izvadila je sapun iz vode
sa kojom sam se ja kasnije okupao, nije me o tome obavijestila osim nakon
kupanja. Da li je ova voda bila nečista ili ne, i da li ja trebam ponoviti gusl
ili ne?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Osnova kod vode jeste da je ona čista
i čisteća, i ona ne gubi ovo svojstvo osim kada u nju upadne nečistoća koja
promijeni njenu boju, okus ili miris. Tek onda se ta voda smatra nečistom.
Što se tiče žene koja je u hajzu koja
stavi svoju ruku u vodu, to nema nikakvog utjecaja na vodu i ne čini je
nečistom. Jer je tijelo muslimana čisto bio da je džunup ili da je žena u hajzu
čisto, zbog hadisa kojeg bilježi Buharija (276) i Muslim (556) od Ebu Hurejre,
radijallahu anh, da je sreo Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, na nekom od
medinskih puteva, onda je otišao i okupao se, a Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, je primjetio da ga nema. Pa kada je se vratio rekao mu je: „Gdje si
bio o Ebu Hurejre?“ Pa je rekao: „O Allahov Poslaniče, sreo si me a bio sam
džunup, pa nisam volio da sjedim s tobom dok se ne okupam.“ Pa je rekao Allahov
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: „Subhanellah, doista mumin ne može
biti nečist.“
Kaže Imam Nevevi, rahimehullahu
te'ala: „Ovaj hadis je velika osnova kod čistoće muslimana, živog ili mrtvog,
što se tiče život – takav je čist po jednoglasnom mišljenju svih muslimana...“
Šerhu Muslim.
Isto tako kaže, rahimehullahu te'ala:
„Kažu učenjaci da nije pokuđeno leći sa ženom u hajzu niti je pokuđeno
poljubiti je. Niti je pokuđeno da ona stavlja svoju ruku u neku tečnost. Nije
pokuđeno da pravi hranu niti da kuha tijesto, ono što ostane od hrane iza nje i
njen znoj su čisti. Učenjaci su složni oko ovog. Prenosi Imam Ebu Dža'afer
Muhammed ibn Džerir u svojoj knjizi o mezhebima učenjaka konsenzus muslimana
oko svega ovog. Dokazi na to iz sunneta su jasni i poznati...“ Šerhu Muslim.
Kaže El-Khureki, rahimehullahu te'ala:
„Žena u hajzu, osoba koja je džunup i mušrik ako stave svoju ruku u vodu, takva
voda je čista. Kaže Ibn Kudame, rahimehullahu te'ala: 'Što se tiče čistoće
vode, oko toga nema sumnje, osim da njihovim rukama bude nešto od nečistoće,
jer su njihova tijela čista, i ovi hadisi ne podrazumijevaju nečistoću njihovih
tijela.' Kaže Ibn Munzir, rahimehullahu te'ala: 'Složni su svi učenjaci da je
znoj džunupa čist, to se prenosi od Ibn Omera, Ibn Abbasa i Aiše, radijallahu
anhum, i od drugih fekiha. kaže Aiša, radijallahu anha, da je znoj žene u hajzu
čist. Ovo je govor Šafije i Malika i ashabu-r-re'j. Ne zna se da je neko mimo
njih rekao nešto drugo.'“ El-Mugni, 1/135.
Na osnovu ovoga tvoje kupanje je
ispravno i ne moraš ga ponavljati.
A Allah najbolje zna.
Odgovorio: Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/ar/170801
Izvor: http://islamqa.info/ar/170801