Pitanje:
Koji je propis da osoba na sebi aktivira eksploziv da bi ubila nekoliko
nevjerničkih neprijatlja, u tzv. šehidskim akcijama?
Odgovor:
Hvala pripada Allahu.
Hvala pripada Allahu.
Ako osoba sebe raznese to se računa kao samoubistvo, što je
zabranjeno jer Uzvišeni Allah kaže: "..i ne ubijajte sami sebe."
(Prijevod značenja En-Nisā', 29) I Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Ko god se ubije komadom željeza
imat će taj komad željeza i njime će se ubadati u stomak u vatri džehennemskoj
zauvijek." (Buharija, 5442; Muslim, 109.)
Ovo se ne može porediti sa djetetom u događaju sa rovovima,
jer on nije ubio sam sebe; nego njega je ubio kralj. I ne može se porediti sa
događajem el-Bera'-a, radijallahu anh, kojeg su bacili preko zida (da otvori
vrata utvrde), ili sa hadisom o jurišanju prema neprijateljima, zbog istog
razloga. U ovim slučajevima postoji mogućnost preživljavanja, za razliku od
toga kada se osoba raznese. Štoviše, takve operacije ponekad rezultiraju smrću
osobe sa malom ili nikakvom koristi, ili time ubiju nevine ljude, ili
prouzrokuju daleko veću osvetu neprijatelja.
Ovo su rekli su svojim fetvama nekoliko starijih savremenih
učenjaka. Veliki učenjak šejh Abdulaziz ibn Baz, rahimehullahu te'ala, je
upitan: "Koji je propis da se osoba raznese da bi time ubio nekoliko
jevreja u blizini?"
On je odgovorio:
"Ono što ja smatram, i što sam rekao u više prilika, ovo nije prihvatljivo, jer je to samoubistvo, a Allah kaže: '"..i ne ubijajte sami sebe.' (Prijevod značenja En-Nisā', 29) A Poslanik, sallallahu alejih ve sellem, je rekao: 'Ko se ubije nečim, time će biti kažnjavan na Sudnjem danu.' (Buharija, 5700; Muslim, 110) Kada postoji ispravan džihad, onda može da se bori sa ostalim muslimanima, pa ako je ubijen, hvala Allahu. Ali da sam sebe ubije tako što će staviti eksploziv na sebe, pa da bude ubijen zajedno sa eksplozijom, ovo je pogrešno i nije dozvoljeno."
"Ono što ja smatram, i što sam rekao u više prilika, ovo nije prihvatljivo, jer je to samoubistvo, a Allah kaže: '"..i ne ubijajte sami sebe.' (Prijevod značenja En-Nisā', 29) A Poslanik, sallallahu alejih ve sellem, je rekao: 'Ko se ubije nečim, time će biti kažnjavan na Sudnjem danu.' (Buharija, 5700; Muslim, 110) Kada postoji ispravan džihad, onda može da se bori sa ostalim muslimanima, pa ako je ubijen, hvala Allahu. Ali da sam sebe ubije tako što će staviti eksploziv na sebe, pa da bude ubijen zajedno sa eksplozijom, ovo je pogrešno i nije dozvoljeno."
Fakih, šejh Muhammed ibn Salih el-'Usejmin, rahimehullahu
te'ala, je upitan o propisu samoubilačkih napada, odgovorio je:
"Smatramo da su samoubilačke misije u kojim je osoba
sigurna da će umrijeti zabranjene; štoviše, one podpadaju pod velike grijehe,
jer je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 'Ko se ubije nečim,
time će biti kažnjavan na Sudnjem danu.' (Buharija, 5700; Muslim, 110) Nije
dao nikakvih izuzetaka; štoviše, ovo ima općenitu primjenu. Štoviše, svrha
džihada u ime Allaha jeste da sačuva islam i muslimane, ali ovaj samoubilačni
napad ubija napadača i samoubistvom stvara gubitak jedinke u muslimanskoj
zajednici. Štoviše, to uključuje nanošenje štete drugima, jer neprijatelj neće
ubiti samo jednu osobu (u odmazdi); štoviše, zbog njega će ubiti što veći broj
ljudi moguće. Dalje, ovo će stvoriti pritisak na muslimane zbog ovog
samoubilačkog napada koji može ubiti samo deset, dvadeset ili trideset drugih.
Pa to prouzrokuje ogromnu štetu muslimanima, kao što se dešava sada u slučaju
palestinaca i jevreja.
Stav onih koji kažu da je to dozvoljeno nema osnove; nego je
zasnovan na pogrešnim shvatanjima, jer su negativne posljedice mnogobrojne,
mnogo puta gore nego bilo šta što se time može postići. Nemaju dokaza u
događaju Bera' ibn Malika, radijallahu anh, u brobi na Jemami, kada je rekao
svojim drugovima da ga prebace preko zida da bi on njima otvorio vrata. Ovaj
postupak Bera'-a nije bio u početku osuđen na sigurnu smrt, tako da je preživio
i otvorio vrata, i onda su ljudi ušli u utvrdu. Tako da nemaju dokaza u ovom
događaju." (Medžmu'u-l-Fetava ve-r-Resail el-'Usejmin, 25/358)
Čak, on je, rahimehullahu te'ala, rekao u svojim fetvama u
Medželletu-d-Da'ava (1418 h.g.), kada je bio upitan o ovome: "Moj stav o
tome jeste da je to samoubistvo i da će biti kažnjen u Džehennemu jer je se
ubio, kao što se spominje u vjerodostojnim predajama od Poslanika, sallallahu
alejhi ve sellem..."
A Allah zna najbolje.
Odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Munedždžid
Izvor: http://islamqa.info/en/217995
Izvor: http://islamqa.info/en/217995